Three little words can do so much.

Idag har har vädret spelat mig ett spratt. Imorse när jag skulle gå och måla så var det gråmoln på himlen. Så jag målade under taket. Sen började regna vilket jag förstod så jag gick och myste med Flisan och borstade henne. Sen kom solen och då fortsatte jag under taket. Plötsligt höll jag på att ramla av stegen för att det kom en stor knall. Då tittar jag bakom mig och där kommer en stoooort mörkt molm och det flyger blixtar från det. Helvete tänkte jag. Så jag skyndade mig med att måla klart under taket. Och varje gång det mullrade så skaka hela stegen för att jag var lite små nervös. Jag gick in och fikade en stund och såg på tv. Trodde ju såklart att det skulle börja regna. Men så gick det ett tag och solen sken fortfarande. Så gick jag ut igen och molnen var borta! Jag tänkte; Vad är det här?! Så jag började måla runt fönstrerna. Och när jag tittar upp nästa gång så kommer ett stort svart moln över huvudet. Ääh tänkte jag, vädret spelar bara ett spratt igen. Men kvart i 4 så började de dugga lite så då plockade jag ihop och gick in. Tänkte att jag skulle måla till 4 idag eftersom att jag inte fått måla så mycket. Aja, en kvart gör ingenting. Jäkla väder alltså, vad håller du på med igentligen? Ja, man börjar ju undra. Iofs så är det ganska skönt att vila lite när det regnar. Man får så ont i ryggen och axeln när man målar. Men vill ju som ändå göra bra ifrån mig så jag får bra betalt. Men imorn har smhi lovat bra väder. Men som sagt, man ska aldrig lita på vädret. Vill bara bli klar med detta målande!

Resten av dan så har jag bara sett på tv, tagit mig en dusch och ätit gomat, fast det bara är onsdag! Vi grillade laxspett, mums! Var ute med Molly ett tag också, hon fick springa av sig lite. Oskar gick ut med Flisan också. Fast man är ju lite orolig när han går med henne för han är så hårdhänt och en 5 åring ska inte ha en kanin. Vad jag tycker iaf. Jag skulle vilja ta över Flisan från honom och själv ta hand om henne. Tycker så jäkla synd om henne. Det är därför jag går och ser efter henne hela tiden. Det är alltid jag som får borsta henne. För Oskars mamma är ju allergisk mot pälsdjur. Jäkligt smart att köpa en hårboll till kanin då. Ja, vet inte riktigt vad man ska säga.

Imorn blir det att börja måla klockan 9. För måste sluta måla vid 2 tiden om jag ska hinna fixa mig till 3 bussen. Ska till svärmor imorn och mysa med henne och Andreas. Längtar! Tror Anton fortfarande är där, får jag pussa på honom också, hihi. Aja, nu måste jag gå och sova om jag ska orka upp imorn.

Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0