Brännboll, tipsrunda och porträtt.

Det var mycket strul för min del om hur jag skulle ta mig till Trolltjärn idag där vi hade friluftsdag. Jag vill inte komma för sent och jag ville inte sitta nästan 2 timmar på skolan. Det slutade med att jag tog 9 bussen och åkte med Frida och Marlené dit och allt gick bra. Vi kom precis i tid!

Friluftsdagen bestod av brännbollsturnering. Våran klass kom 2:a. Vi förlorade tyvärr i finalen. Men vi kämpade hårt för att vara den minsta klassen. Tretton personer var vi och alla andra klasser hade hela klassen med sig i princip. För att skryta lite så var jag suverän som brännare och sprang 3 frivarv. Yey me! Sen var det dags för lunch så jag satt mig ner med Anna, Ellinor och två i tjejer i Ellinors klass. Vi hade väldigt roliga konversationer så det var kuligt! Sen var det tipsrunda och då skulle man gå mentorsvis. Och min grupp delade första plats med en annan grupp. Och medans vi gick på tipsrundan i skogen skulle vi samla på oss material för att sen göra ett porträtt av våran mentor när vi kom tillbaka. Björn blev mycket fin, haha!


Väldigt stilig han är den där Björn Hällis. ;)

Sen kom älsklingen och hämtade mig och vi såg på två filmer. Electric Mist och Godzilla. Sen skjutsade han hem mig. Och sen har jag bara tagit det lugnt.

Pappa har en del från Laitis här för att äta middag i kåtan (höhö jag vet) och bada badtunna. Och Mammas kusin är med så nu ska jag gå och hälsa på honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0