Mina minnen.

Mina minnen.

Jag minns inte mycket av min mamma. Jag var ju trots allt bara tre år när hon gick bort. Men det här är mina minnen med henne.

Som liten sov jag ofta i mammas och pappas säng. Vi steg upp och det måste ha varit någon dag efter julafton för att granen hade börjat barra. Jag sprang före mamma och pappa förbi granen och in i vardagsrummet, där jag vände mig om och såg på mamma, hon log mot mig och jag flinade tillbaka.

Sista minnet jag har när min mamma levde var när hon och jag satt i soffan. Helt plötsligt börjar jag att sparka på henne. Hon sa att om jag inte slutar sparka henne skulle hon sätta mig i sängen. Jag ville inte sparka henne en gång till men ändå så gjorde jag det. Mycket riktigt så satte hon mig i sängen. Jag började gråta och bad om förlåtelse och att jag inte skulle göra om det. Så hon lyfte mig ur sängen och bar mig till soffan igen. Men så fort hon satt sig i soffan så börjar jag sparka henne igen. Efter det är det svart.

Ur boken
Livet utan min mamma, 24/8 - 2009.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur dog din mamma?



Min dog i livmoderhalscancer när jag var 16 månader, nu är jag 16 år. Det är hemskt att bara ha en förälder och jag är alltid livrädd att min pappa ska dö för då blir jag och min syster föräldralösa.



Mejla mig gärna om du vill prata eller något :)

2009-08-27 @ 17:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0