Andra brevet.

Hej mamma!

Hoppas att allt är bra med dig. Själv är jag väldigt trött. Mörkret tar bort yttligare av den lilla energi jag har. Men det gör inte allt för ont i bröstet idag. Jag har haft det kul med mina tjejkompisar från klassen. Gått på stan en sväng och kollat julklappar. Har köpt julklappar åt min pojkvän. Tog en fika också. Skrattat en hel del och kollat efter kläder som jag blev kär i direkt. Men det får vänta tills jag fått pengar i julklapp.

Ja, jag har ju en pojkvän sedan lite mer än fyra år tillbaka. Förlovade är vi också. Men det kanske du har sett eller? Vad tycker du om honom då? Han är verkligen den underbaraste som finns. Han får mig att må bra. Han gör mig lycklig. Jag är väldigt förälskad i honom mamma. :) Önskar du vore här så att vi kunde prata pojkar du och jag.

Pappa berättade förra veckan om när jag kom till världen. Det var väldigt roligt att höra. Och jag röck till när pappa beskrev hur det small i min höft när dom besiktade mig sista gången innan vi skulle fara hem från BB. Det måste ha varit lite läskigt att höra. Pappa sa att du blev väldigt ledsen och att modersinstinkten slog till. Och det kan jag förstå. Jag skulle ha gjort samma sak.

På tala om barn. Jag längtar jätte mycket efter barn mamma. Det längtar så mycket att det värker i hela kroppen. Men samtidigt gör det mig väldigt ledsen. För du kommer inte vara där när jag blir med barn. Du kommer inte kunna stötta mig genom graviditeten. Du kommer inte vara där när jag fött mitt/mina barn. Du kommer inte vara där om jag blir orolig över något och vill prata med dig för att jag litar på dig och för att du också varit i den situation jag kommer vara i. Jag kommer såklart ha andra kvinnor som jag kan ringa till. Men du kommer vara den första jag tänker på om jag vill ha stöd. Och det kommer nog göra ont varje gång när jag inser att jag inte kan ringa dig. Men något som jag kan göra är att veta att du kommer vara mycket stolt över mig den dagen då jag får barn. Jag lovar att jag kommer hälsa på dig så mycket jag kan med barnen och dom kommer få veta allt om dig. Du är ju trots allt mina framtida barns riktiga mormor.

Älskar dig jätte mycket mamma. Mest av allt i hela världen. Tänker på dig varje dag.
Puss & Gii, som mormor brukar säga.

/ Din Dotter.


Här håller du min hand när jag bara är någon dag gammal.
Och jag beundrar hur vacker mamma jag har.


Kommentarer
Postat av: Anna

sv: haha ahmmeeeh :D <33

2009-12-01 @ 19:01:19
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Du skriver verkligen jättefint!

2009-12-04 @ 23:41:06
URL: http://sofielindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0