Julkänsla.

Äntligen börjar julkänslan smyga sig på. Jag, som många andra i min omgivning, har inte riktigt känt den mysiga julkänslan än. Men nu är granen klädd och klapparna ligger under den börjar den komma. Ett minus är att det blev en plastgran iår för att granarna är sjuka, bruna och luktar illa. Jag som älskar granlukten!

Jag har även, efter många om och med, (jag skäms när jag skriver det här) pyntat mitt rum.... Tre dagar före jul. Jag med min lilla energi har inte haft orken till att städa mitt rum. Men sen när min bok plötsligt var spårlöst försvunnen satte jag igång med letandet och städandet i hopp om att hitta den. Jag hittade den inte, men jag fick mitt rum städat, mitt nya skrivbord monterat ihop och även plocka upp lite småsaker som jag kunde förvara på den som varit nedpackade i banankartonger sedan jag tapetserat om mitt för för ett år sedan.... (skäms även över att skriva det) Och sedan hittade jag inte mina julsaker i garaget. Men nu när pappa och min lådsasmamma skulle hämta granpyntet i garaget följde jag med och mitt julpynt blev återfunnet. Så jag har nu plockat upp min kyrka som jag haft sedan jag föddes som spelar en melodi och lyser jätte fint, några enstaka tomtar, glitter och hängt upp min julmobil med tomtar.

Som ni ser är jag inte särskilt noga med att det ska vara rent och snyggt. Jag är lite av en slavfia. But what can you do, ey? Haha.

Julen kommer firas hemma hos mig med släkt från pappas sida och min lådsasmammas sida. Sedan kommer jag fara till min mormors stuga nån mil härifrån nån gång på mellandagarna för att hälsa på henne, hennes man, min moster och hennes fästman. Tror min lådsasmoster kommer vara där också med hennes ungar, mina kusiner.

Andreas kommer fira jul hos sin mamma. Vi har aldrig firat jul tillsammans men det blir nog nästa år det blir debut för det. Det kommer bli mys! :)

Som sagt, julkänslan har äntligen kommit till mig. Och imorgon är det sista skoldagen innan jag får lov. Den kommer spenderas genom att sjunga julkantat för skolan, se lärarrock och sen fika med metorerna. Sedan på eftermiddagen ska jag och Andreas gå på stan för att ge honom tips på vad han ska köpa till mig i julklapp, haha.

Julen är här... i våra mörka... nä, haha. God Jul!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag kommer upp på onsdag och stannar till den 30:e sen åker jag över till Irland :) Jag kommer att vara hos pappa på julafton och sen hos mamma på juldagen. Pappa ville åka till graven någon dag om han kan få tag på en bil att låna. Så då kanske du är i krokarna? Annars kanske vi kan fixa en liten träff i Luleå någon dag om du är ledig? :) Vore kul!

2009-12-21 @ 23:47:30
URL: http://myinterpretation.webblogg.se/
Postat av: Sabina

SV; Ahww tack :)

Har inte orkat skriva så mycket mer än det där kapitlet eftersom det andra handlar om mammas död.. har skrivit litegrann men inte mycket - det tar emot nå så jäävulst om man säger så ;P

2009-12-22 @ 18:56:46
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Sabina

SV; Jamen precis! Jag har alltid skrivit väldigt mycket då jag vart nere osv, så det är inget nytt för mig. Men att skriva just om mammas död har tagit väldigt hårt på mig så har tagit en paus -en VÄLDIGT lång paus, i det skrivandet.



Precis! Men tyvärr är jag en person som nästan MÅSTE få med allting för att det ska kännas fulländat lixom, annars känns det meningslöst på något sätt... :P

Kram

2009-12-23 @ 01:35:58
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ha en riktigt god jul felicia! Det förtjänar du :)

<3 kram!

2009-12-24 @ 00:28:10
URL: http://sofielindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0