Tredje brevet.

Hej mamsen!

Imorgon börjar yttligare ett nytt år utan dig. Om några månader är det femton år sedan du försvann. Och nu under juletid har jag och pappa varit och tänt ljus hos dig. Och på din födelsedag så kom jag och mormor och tände ljus hos dig också. Imorgon kommer jag och min pojkvän och hälsar på och tänder ljus igen. Så nu under juletid blir det många besök och mycket ljuständande. Jag har ju lovat att hälsa på dig mycket mer nu.

Nu har mormor berättat lite mer om dig. Lite om din barndom. Du var tydligen en av värstingarna under högstadietiden, tillsammans med den coolaste killen till och med. Och att du älskade att köra skoter. Vilket inte jag gör. Litegrann kanske, men jag är inte så beroende av att köra skoter att jag vill ha en. När inte intresset finns där tycker jag inte att det är så stor idé med en dyr skoter. Däremot så har vi ungar en genemsam skoter. Det är mest dom små som kör den eftersom jag föredrar pappas snyggare skoter, haha.

Ja, så nu börjar jag känna dig lite bättre. Och jag kan säga att jag tog emot all information förvånandsvärt bra. Det var bara roligt att få höra allt om dig, inte jobbigt, utan intressant och roligt. Nu i efterhand känns det lite. Svider lite i bröstet. Jag inser hur mycket jag gått miste om, att inte ha fått chansen att lära känna dig på det rätta sättet, alltså genom dig.

Har fått träffa din lillebror också. Träffar inte honom så ofta. Men det var kul att få träffa honom och hans familj igen. Han är väldigt lik dig i utseendet. Ta inte illa upp för att han är en kille. Men ni är syskon och väldigt lika. Har aldrig riktigt pratat om dig heller med honom, eller det är väll rättare sagt han som inte pratat om dig med mig. Men som sagt, träffar inte han så ofta. Och nu gjorde vi det, det var också väldigt roligt.

Och så får jag inte glömma att jag träffat morfar också. Han kom hit och hälsade på med Anneli. Anneli har sagt till honom att jag vill veta mer om dig. Så han ska fixa så att jag kan få se på några gamla filmer på dig när du bara var några år gammal. Det ska bli intressant att se.

Det börjar bli lite lättare att prata om dig nu. Inte någon större förbättring, men lite iaf. Visst, det gör fortfarande lika ont att säga mamma och ovanheten att prata om dig finns där, men det är lite lättare. Men jag har alltid varit lite feg av mig och har alltid haft svårt att prata om känsliga saker. Jag jobbar på det iaf.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva till dig, så jag avslutar mitt tredje brev till dig nu.

Gott nytt år mamma, älskar dig jätte mycket. :)

/ Din Dotter.


Här är du när du gick högstadiet i Boden.
Tycker jag är väldigt lik dig på det här kortet.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Otroligt vackert.

2009-12-31 @ 11:55:07
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad fint du skriver!



Gott nytt år :)

2010-01-01 @ 12:13:50
URL: http://sofielindroos.blogg.se/
Postat av: Emma

du är jätte lik din mamma

2010-01-04 @ 23:12:15
URL: http://kaarleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0