I hope it's gonna make you notice someone like me.

Här ligger jag i min säng och gråter och ser på One Tree Hill. Har precis sett ett mycket känslosamt avsnitt.

Fick mig att tänka på en sak som snurrar i mitt huvud varje dag. På dom jag älskar. På vad jag skulle ta mig till om det hände något med dem.

Som när jag satt hemma i mitt rum och väntade på att pappa skulle komma hem från träningen. Han var väldigt sen. Så jag gick ut till hallen. Fick en känsla av att något var fel. Där står pappas sambo i telefonen och hon hänger precis på luren. Hon säger att pappa är på sjukhuset. Min hjärta hoppade till. Kände en kniv som rev mitt hjärta itur. Fick inte utan något ord. Ville fråga vad som hänt men kunde inte. Han har skadat foten, han kanske får gipsa det sa hon. Hon sa åt mig att gå och lägga mig för att det kan bli sent, att det inte var någon idé att vänta uppe som jag alltid gjorde. Utan att säga imot gick jag och la mig. Trängde tillbaka tårarna. Pappa är ju mitt allt. Jag låg vaken hela natten och väntade på att höra ytterdörren öppnas och höra pappas röst. Ville vara säker på att han äntligen var säker. Dagen efter stannade jag hemma från skolan, bara för att vara säker på att allt var bra med pappa. Ville vara där med honom. Gjorde ont i bröstet att veta att han hade så ont i foten. Sen dess har det alltid gjort ont om jag vetat att någon som jag älskar lider. Jag klarar helt enkelt inte av det. Så känsligt har det blivit.

Varje dag oroar jag mig för att något ska hända. Jag bara går och väntar på nästa hemska sak som ska hända i mitt liv. Jag klarar inte av att se någon lida. Min hjärna säger att jag ska hjälpa, mitt hjärta säger att jag inte orkar.

Jag ser den personen jag älskar mest av allt på denna jord, lida varje dag. Och jag gör ingenting åt det. För jag orkar inte.

Jag är en dåligt människa.



/F.

Kommentarer
Postat av: ellen

du är ingen dålig människa, du är världens bästa. du hjälper bara genom att finnas där. tack för det, älskade felicia.

2009-01-07 @ 17:44:20
URL: http://englundrapporterar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0