Den värsta dagen i mitt liv, då du togs ifrån mig.

Jag minns dagen då du försvann. Även om jag bara var 3 år så minns jag. Jag stod på övervången i mormors stuga i Niemisel. Det var en massa människor som samlades utanför. Jag vet inte om det var innan eller efter olyckan. Men eftersom att jag inte var med dig, pappa eller mormor så antar jag att det var efter olyckan.

Jag tänker ofta på det minnet. När jag var 14 år så var det mycket skuld som snurrade i mitt huvud.
Jag var där, varför gjorde jag ingenting. Varför ska jag alltid vara så dum i huvudet?
Men vad skulle en liten 3 årig flicka kunna göra? Vem skulle ha lyssnat på en 3 årig liten flicka som inte vill att du, min mamma ska fara, att du skulle ha stanna hos mig. Nej, jag tror du hade farit ändå.
Sen började jag tänka på alla andra som dog den dagen i vattnet. Tänkte på deras familjer. Jag visste inte änns vem som sörjde dom. Jag visste inte änns vem alla var som dog, det gör jag inte idag heller. Jag började iallafall tänka att jag kunde rädda dom också. Men ingen vet vad som kommer hända i framtiden, ingen. Även om det finns många som vill åka tillbaka i tiden och göra något annorlunda så går det inte.
Men om jag skulle kunnat gjort annorlunda, vem hade lyssnat på en 3 årig liten flicka?

Min mamma drunknade i Grenholmsforsen 1995. Likaså 7 människor till. 8 av 14 personer dog den dagen. På bara några minuter. En av dom 6 som överlevde var min pappa. Och jag är tacksam varje dag att han klarade sig.

Ingen förtjänar att förlora sin mamma i så ung ålder, ingen. Men jag var tvungen att bli den personen. Det är ett sår som aldrig kommer att läka.

Var rädd om dom ni älskar, för en vacker dag kanske dom inte finns mer.


Susanne Beckman. Min mamma. Min skyddsängel. Älskar och saknar dig så mycket.

/ Din Dotter Felicia.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Otroligt tänkvärt inlägg... du vänder det hemska till någonting bra -en livslärdom. Det är inte alla som hade klarat av det.



2009-07-16 @ 16:25:50
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0