Min Sessan.

New Moon var inte bara den jobbiga filmen jag såg i helgen. Det var även Marley & Me. Jag och Andreas satt och grät i slutet. Det bara forsade tårar nerför kinderna. När jag titta mig i spegeln efter filmen var jag rödsprängd i ögonen. Så mycket har jag aldrig gråtit till en film. Helt otroligt.

För den reflekterade så mycket till mig också. Min hund lever sina sista år nu. Hon fyller tretton i mars. Hon är en finskspets och den rasen lever lite längre än vanliga hundraser som kanske bara lever i 10-11 år. Hon har alltid varit en frisk och allert hund. En mycket bra jakthund också dessutom. Men nu det senatse året har lederna börjat bli stela, hörseln och synen är inte som den var förr och hon börjar bli väldigt grå runt nosen. När man ser på henne kan man inte tro att hon är snart tretton år. Men jag vet själv att det inte är många år kvar nu. Filmen fick mig att riktigt inse det. Min hund har alltid funnits i mitt liv, så länge jag kan minnas. Jag var sex år när hon kom till våran familj.

Hon är den som rusar fram till mig när jag kommer hem och skrattar och skäller lite lätt, vill bli kliad i svanken och nosa och slicka lite i ansiktet. Hon ser alltid på mig med dom där söta valpögonen när man tittar på henne. Man njuter själv när man ser hur skönt det är för henne när man kliar henne bakom öronen och nosen. Hon är en riktig snutthund, som jag vill kalla det.

När min hund försvinner kommer jag bli otroligt ledsen. Det kommer bli en svår förlust för mig. Hon är en del av familjen. Hon är den jag gillar bäst efter pappa. Så att förlora henne kommer att bli som att förlora vilken familjemedlem som helst. Det kommer göra fruktansvärt ont. Jag längtar verkligen inte till den dagen hon försvinner. Den dagen kommer bli ett helvete för mig. Jag kommer vekligen att ta vara på varje dag med henne. Goosa med henne så mycket det går. Så att jag inte känner att jag visade för lite kärlek till henne när hon väl är borta.

Jag kommer sakna dom blöta pussarna hon ger mig. Så fort jag säger puss så pussar hon mig. Det har jag lärt henne. Jag har även lärt henne att sitta och ligga innan hon får slicka av tallriken.

Min hund betyder väldigt mycket för mig. Jag älskar henne så himla mycket. Min Sessan.


Världens bästa hund. Min söta lilla Sessan.


Kommentarer
Postat av: janina

gud, den filmen fetbölade jag till, har aldrig heller gråtit så mycket till en film tror jag.

2009-12-01 @ 07:26:47
URL: http://dennajanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0