The baby is kicking!

Oj vilken fantastisk dröm jag hade inatt. Jag drömde att jag kände att det var något konstig med min kropp. Kände något konstig i magen så jag la mina händer på den. Bank bank. Det sparkade i magen! Jag skyndade mig att köpa ett graviditetstest. Jag tog det och det var positivt. Där satt jag på toa och grät. Jag var så himla glad! Jag berättade för Andreas och han blev jätte glad, så stolt.

Men när jag väl vaknade så blev jag jätte beskiven. Ville faktiskt inte vakna alls.

Antagligen har min dröm att göra med min längtan efter barn. Men varför jag just drömde om det inatt beror nog på att jag fick känna min kompis bebis sparka i magen i lördags. Och det var helt fantastiskt, blev glad i kroppen när jag kände dens fot mot min hand, med magen imellan såklart.

Så självklart började jag tjata om denna bebis jag vill ha med Andreas igen. Samma svar som alltid:
"Men gumman, inte nu, det går inte raring."

Jag vet att våran tid kommer, men det kliar så mycket i fingrarna efter ett barn.


Kommentarer
Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN!

okej, :)

nja, inte mke alls :)



vilken roligt dröm! grattis till din kompis. Min syrra ska få barn snart, den 16 November är det tänkt :):)

2009-11-09 @ 18:43:35
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läskig bild, men en underbar känsla!!

2009-11-10 @ 07:10:21
Postat av: Githan

Vilken underbar bebisbild. Hoppas det går bra för din kompis. Kram till dig, Felicia!

2009-11-10 @ 12:10:37
Postat av: Sabina

SV; ja det är klart, det är jävulst jobbigt att sitta och höra vad sin mamma har att säga en - från andra sidan. Men efter alla tusen tårar känns det sjukt skönt, man känner sig lättad på ett underligt sätt och man ser HELT annorlunda på allting. Visst kommer det dagar då man inte vet vart man ska ta vägen eftersom saknaden är så sjukt stor, men då - i mitt fall, tänker jag bara på henne och då vet jag direkt att hon är med mig. Det flyger upp dörrar osv :)

Brukar prata med henne på graven också och jag tror, hoppas och allt att det var hon som försökte prata tillbaka till mig då jag satt där en gång...



Jag fick tag på henne genom min morbror - det är hans kompis, som jag nu lärt känna och tycker jättemycket om! Hon bor i Malmö och brukar komma hit någon gång varje år :)

2009-11-10 @ 21:17:51
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: janina

Sv: Ja absolut, kul att se bilder man aldrig sett förut :)

2009-11-10 @ 22:20:14
URL: http://dennajanina.blogg.se/
Postat av: janina

Sv; Ja absolut, kul att se bilder man aldrig sett förut :)

2009-11-10 @ 22:20:57
URL: http://dennajanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0