Påminnelsen.

Jag går inte en dag utan att jag tänkt på min mamma och känt smärta. Men vissa dagar när jag känner mig någolunda bra så blir jag påmind om det. Och det kommer lika oförväntat som vanligt. Det kan vara så lite som att jag hör hennes namn till så mycket att det visas en fors på tv. Och jag blir lika förbannad varje gång. För när jag äntligen mår hyfsat bra så ska den där påminnelsen och knivhuggen komma.

Ibland kan jag bli så förbannad att jag verkligen tror att denna värld bara vill mig ont. Ibland blir jag förbannad på mig själv för att jag inte tänkt på mamma just den dagen.

Men jag måste lära mig att hantera sorgen, för jag kommer leva med den resten av mitt liv. Jag måste lära mig acceptera att bli påmind om det, för det är en del av mig och det går inte att undvika att bli påmind om det.

Visst, det tar mycket av min energi. Men det tar mer energi att bli förbannad över det.

Kommentarer
Postat av: Anna

<3

2009-10-11 @ 13:36:28
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Sofia

jag måste lämna ett spår efter mig. jag hittade till din blogg genom mammamelissa igår. igår satt jag jättelänge och läste igenom delar av ditt arkiv. av den stora anledningen, att jag iprincip känner igen mig i varje ord du skriver, då min mamma försvann från mig för nästan 10 månader sen. jag vet hur svårt det är. hur otroligt jobbigt det är vissa dagar. hur jobbigt det är att utstråla en massa falska leenden en dag till att sedan gå till att utstråla äkta leenden. det är svårt, så jävla svårt ibland.



men jag måste även säga hur stark du verkar. för det krävs mycket för att skriva texterna som du skriver. det krävs mycket styrka och många tårar. det är tungt att riva upp allt igen. riva upp oläkta sår. men du gör det, och det är starkt. jag är säker på att din mamma är stolt över dig.



världens största bamsekram och tusentals hjärtan.

2009-10-11 @ 21:46:40
URL: http://drommar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0