Jag vill dela allt med dig.

Saknaden efter min mamma har mycket att göra med att jag vill dela allt som glädjer mig med henne. Jag vill få höra hur duktig jag är, hur fin jag är i just den tröjan. Jag vill se henne stå där på mina skolavslutningar och berömma mig för mina betyg. Jag vill att hon ska stå i publiken och se på mig när jag har uppspelningar. Jag ville att hon skulle vara där och gratta mig och Andreas när vi förlovade oss. Jag vill att hon ska ringa mig på kvällarna då jag inte sover hemma och höra vad jag gör och om jag mår bra. Och framför allt vill jag att hon ska vara där när jag kommer få barn i framtiden. Vill se hennes glädje när hon får hålla sitt första barnbarn i famnen. Vill dela all min glädje med henne. Vill att hon ska se hur jag lyckas i livet.

Men hon är inte där. Så istället tänker jag hur hon tittar ner på mig bland molnen och ler mot mig med en berömmande blick, en blick av stolthet. Att det där är min dotter och jag är så himla stolt över henne. När hon inte finns här så är det de enda jag kan göra, att tänka att hon sitter där uppe bland molnen och är stolt över mig.


En stolt nybliven mamma. Min mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0