Mamma på kroppen.

Det är mindre än fem månader kvar tills jag fyller arton. Alltså är det mindre än fem månader tills jag är myndig och då får jag gå till en tatuerare utan att fråga om lov. Inte för att jag tror att pappa har något emot att jag ska göra en tatuering. Men man måste ju som sagt vara arton. Och jag sitter och funderar på min tatuering. Och jag har gjort en kladd i photoshop. Nu är det bara frågetecknet om vars jag ska göra tatueringen och vad jag ska ha för text. Jag vill ha den så att jag kan se den. Och jag vill att texten ska vara mycket speciell eftersom att det ska vara på min kropp resten av mitt liv plus att texten kommer handla om min mamma. Och det finns så mycket man kan skriva om henne.


Det är ju lite mer än fyra månader kvar, men jag vill veta säkert redan nu så att jag inte går och skjuter upp det när jag väl fyllt arton. Hjälp mig lite kanske? Kom med förslag!


Kommentarer
Postat av: Frejdaaaaa

Hur stor hade du tänkt ha den? Armen är ju inte så orginellt, men det skulle nog bli fint, så ryms ju motivet också! Men du har ju lång tid på dig att bestämma dig :)

2009-10-09 @ 17:43:56
URL: http://paidtofly.blogg.se/
Postat av: Frejdaaaaa

jo, för ett större tryck så är det ju lättare att ta någonstans på ryggen, men som sagt - du har ju lång tid på dig att bestämma dig :) Sen kan du ju gå till en tatueringsstudio och be dem skissa upp och sen föra över skissen på huden, så ser du ju hur det skulle bli!

2009-10-09 @ 19:35:48
URL: http://paidtofly.blogg.se/
Postat av: Okana - lyckligaste mamma till juvelen Ajdin

Åhh så otroligt vacker din mamma var :)



Beklagar sorgen :(

2009-10-10 @ 13:54:48
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/
Postat av: jessi

Hej , jag heter jessica och läste ditt fina inlägg på mammamelissas blogg. Jag miste min mamma när jag var fem och skulle också egentligen vilja ha en tatuering som påmindemig om henne. men jag skulle vilja föreslå dig att välja en tatuering som visar vem DU är. för jag tror att hon vill tänka på dig som en individ och inte att du skall göra val efter vad du tror att hon skulle vilja.Så välj någonting som visar vem du blivit, efter vad du gått igenom. Då blir hon nog stolt. Men det är bara vad jag tror ... du måste göra vad som känns rätt i ditt hjärta. Jag tycker du har en så underbart fin blogg. önskar jag kunde gett dig en kram på riktigt. Kram Jessi som förlorat sin mamma Gerthy

2009-10-10 @ 23:10:05
URL: http://www.jessimartin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0