I hate myself.

Varför ska det vara så svårt att älska sig själv för den man är och för hur man ser ut? Det är sjukt vilka komplex man kan ha alltså.

Jag har väll inte haft större komplex på mig själv den senaste tiden. Men nu idag så blev jag faktiskt väldigt hängig för att jag vet själv att jag gått upp i vikt. Och det vill jag inte. Och när jag gick ner så pass mycket i vikt för två år sedan så tog min kropp alla mina muskler och livnärde sig på dem. Så jag känner mig som ett fläsktroll utan muskler.

Det är inte bra att ha såna här komplex på sig själv. Men jag vet bara inte vad jag ska göra åt dem. Visst, jag kan skita i alla söta saker och gå ut på dessa promenader som jag aldrig hinner med på grund av skolan. Men kommer de bli så? Jag har ingen aning, men jag vill inte att det ska bli som förra gången, då jag inte åt alls tillsist.

Egentligen är jag inte änns stor. Jag är jätteliten till kroppen. Men jag tycker att jag har ganska mycket onödigt fett här och där. Om jag bara kunde få lite energi att sätta på lagret varje dag så att jag skulle orka engagera mig.

Det är så jobbigt att leva dag ut och dag in med så fruktansvärt lite energi. Och jag måste verkligen lägga all energi på skolan så det finns ingen energi över till att gå ut och ta en promenad, det finns inte tid heller, för skolan tar upp allt.

Idag somnade jag av utmattning, sittandes i soffan. Nä, jag känner att det bara går nedförs för med just nu. Ingenting är som de ska vara. Ingenting är bra. Kilorna ska bort, hur det än går till så ska de bort. För jag är så sjukt äcklad av mig själv.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej. du har en väldigt bra blogg vill jag först säga. För det andra, jag är själv stor, har alltid vara. Har både ett "manligt" "grovt" skelett samt ett antal kilons övervikt. Vill bara ge dig några tips på vad som kan gör aatt lite kilo försvinner.

Ät ej efter klockan 7 och är du hungrig är bara frukt. Dra ner på läsk/godis/chips till en gång i veckan. Vitt bröd kan också dra upp vikten, precis som vanlig pasta. Hoppas du snart börjar må bättre igen. Mvh

2010-04-20 @ 23:21:12
URL: http://amoraeternus.blogg.se/
Postat av: Anna

Stumpan, det är bra om du tar dej ut lite då och då :) både för kroppen och för tankarna ! Men du vet att jag tycker du är jättesnygg ändå, var inte så hård emot dej själv :) <3 du är fin !

2010-04-20 @ 23:56:41
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: my

Du är jättefin tjejen, fokusera inte så mycket på vikten du är inte stor alls! :) Försök fokusera på det du tycker om med dig själv istället! :)♥

2010-04-21 @ 12:06:49
URL: http://myypettersson.blogg.se/
Postat av: my

sv: Jo det är ju ofta så tyvärr, men det är bara att kämpa och försöka låta dom positiva grejerna överväga det dåliga. :)

2010-04-22 @ 12:52:12
URL: http://myypettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0