En spruta blev två sprutor.

Vilket tjorv det varit idag! Jag har fått springa runt som en get, och jag som är JÄTTEförkyld. Det börja med att jag fick stå en halvtimme och vänta på bussen. Snöovädret gjorde att bussarna blivit försenade. Jag höll bokstavligt talat på att börja gråta för att jag frös så mycket om fötterna. När jag höll på att ge upp så kom bussen. Jag for hem till byn, tog ut pengar för att sedan gå på apoteket för att hämta ut min spruta. Men, det fanns inte en enda twinrix-spruta någonstans. Inte i Luleå, inte i Kalix, inte i Boden, ingenstans! Så jag gick tomhänt till vårdcentralen. Där fick jag vänta i 20 minuter för att prata med läkaren jag skulle till. Hon kollade om de hade på vc, men inte det. Så vi pratade av och an att jag kanske då bara ska ta en hepatit-a spruta. Hon kollade upp det och om det fanns på apoteket i byn, det fanns det. Men sen kom vi fram till att jag kanske också behöver en hepatit-b spruta också. Så samma sak där. Hon kollade upp om det gick och hur behandligen ser ut, sen om den fanns inte på vc. Det fanns den. Så hon skickade recept och jag fick traska tillbaka till apoteket. Väl där hade jag bara fått receptet för hepatit-a. Jag väntade ett tag där och sen ropade dom upp mig och sa att receptet kommit så jag fick hämta ut den också. Sedan var jag tvungen att hämta ut mer pengar för att två sprutor kostade lite mer än vad jag hade i plånkan. Plus att jag skulle betala sticken också. Sen sprang jag upp på ICA där A-K jobbar för att lämna mina grejer så jag slapp gå och bära på dem. Sen halvsprang jag tillbaka till vc. Där betalade jag för sticken och sen fick jag gå till en annan läkare för att min var upptagen.
Det gick bra att få två stick i vardera arm. Den första gjorde knappt ont men den andra gjorde lite ondare. Hon var väldigt snäll läkaren. Frågade om jag var spruträdd, vilket jag inte är, men satt ändå ner med mig när hon stack.
Men, jag har mest ont i den arm där sticket inte gjorde ont. Och jag har bara kommit blod från den också. Nästa vecka ska jag och sticka mig igen. Vet inte om det var två gånger igen eller bara en gång. Återstår att se när jag ska på apoteket för att hämta ut nästa omgång.

Varför det blev sånt här gorm är för att jag far om en månad och måste ha det här skyddet. Eller måste och måste, det är väldigt bra att jag har det. Och jag kan inte vänta några dagar för att ta en twinrix-spruta då för att få skydd. Så det var bara att bita ihop och ta emot allt gorm och två stick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0