Snurrande tankar.

När jag var mindre och gick på lågstadiet var det många i klassen som ville bli frisör. Jag var även en av dem. Men jag ville inte bli frisör bara för att det då ansågs som ett roligt jobb. Utan jag ville också bli frisör för att min mamma var det.

Jag sökte till alla tänkbara frisörgymnasium i närheten när jag skulle börja gymnasiet, men mina betyg räckte inte till. Jag sökte även igen när jag börjat gymnasiet. Men kom inte in då heller. När jag tagit studenten kommer jag troligtvis ta nån kurs så att jag en dag kan jobba som frisör.

Och här om dagen kom jag att tänka på ett samtal jag hade med ett par kompisar på skolan för ett år sedan. Jag skulle boka tid hos frisörsalongen min mamma jobbade på innan hon dog. Och jag sa att jag ville gå dit för att min mamma jobbat där. Då säger en tjej bredvid mig, "Men varför låter du inte din mamma klippa dig?" Jag tittade på min kompis som satt bredvid mig, sedan vände jag mig om mot tjejen igen och sa som det var, "Min mamma lever inte längre."

Och för någon dag sen kom dom frågande tankarna igen. Min pojkvän känner att han vill klippa sig, och det är jag som brukar klippa honom. Så jag sa åt honom att jag skulle fråga min moster om jag får låna hennes maskin. Men sedan kom tankarna: Om min mamma hade levt idag, hade det då varit hon som hade klippt honom? Hade hon hjälpt mig att visa hur man klipper på riktikgt? Hade hon klippt mitt hår varje gång jag behövdes klippas?

Och jag börjar då att fundera på dessa frågor. Hade jag inte varit intresserad i frisöryrket om min mamma levt hade det nog förmodligen varit hon som klippt min pojkvän. Och nu när jag är intresserad i frisöryrket och min mamma hade levt hade hon fått visa mig hur man klipper på riktigt, så att jag själv kunnat klippa Andreas. Och hade min mamma levt idag så hade hon fått klippa mitt hår.

Jag som älskar när någon pillar i mitt hår får dom här tankarna bara mig att längta efter henne ännu mer. Jag skulle göra vad som helst bara för att få känna min mamma pilla mig i håret.


Här är min mamma på en frisörmässa och klipper en hårmodell.
Smink ska även smetas på.


Och här är resultatet.
Här har även mamma en utav alla hennes vilda frisyrer hon hade genom sitt liv.


Kommentarer
Postat av: Amanda - Berntyboys mamma

sv. Din mamma var sjukt fin! :) Förstår alla tankar du måste ha, en kompis mamma dog när hon var 8 år, så har stått bredvid och sett allt hon tänkt på och sådär. Ni är starka!



haha, jag ville inte heller bli lärare först, men sen ändrade jag mig. Har haft så många dåliga genom åren så jag kände att jag ville bevisa att man inte måste va dum i huvudet för att va lärare, haha. Det ska ju va kul i skolan, egentligen(?!) :P haha! Barnmorska har jag också funderat på, men jag klarar inte blod, jag är en mes :) haha.



2010-02-01 @ 21:44:56
URL: http://biggerbetteramanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0