En lampa tändes.

I måndags tändes en lampa ovanför mitt huvud. Jag fick riktigt en sån där "AHA!" upplevelse med pekfingret upp i luften.

Jag hatar krypande saker. Särskilt spindlar. Och i flera dagar har det känts som om något krypit i håret på mig. Jag har gång på gång kliat mig eller satt upp håret.

Men i måndags tändes en lampa. Jag har ju bett mamma att ta på mig, knacka i väggen eller pilla mig i håret för att visa att hon verkligen är här. Så "AHA!", det är mamma som pillar mig i håret för att visa att hon är här.

Det kan lika gärna ha varit en kliande känsla. Eller att det är någon hårslinga som ligger åt fel håll. Ni vet när det blir så där obehagligt i hårbottnen när en hårslinga ligger åt fel hål. Eller kanske är det löss, men det tvivlar jag på. Jag går inte och kliar mig i hårbottnen 24/7 så.

Dessa alternativ verkar mest logiskt. Men jag kommer se det här som något positivt, att det är mamma som pillar mig i håret. Hon var ju trots allt en frisör och älskade att hålla på med hår. Och visst förstår jag henne om hon vill pilla i mina långa blonda lockar. Fortsätt gärna med det mamma.


Jag förstår om mamma vill pilla i mina långa blonda lockar,
hon var ju trots allt frisör.


Kommentarer
Postat av: Emmelie

FRÅGESTUND PÅ MIN BLOGG! :)

2010-01-06 @ 22:56:19
URL: http://lovejunkiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0