Inget mer grubblande, bara ibland.

Det är inte mycket uppdatering från min sida. Men så är det ju ibland, att man får bloggtorka. Det händer bara mig oftare. Sen har jag ingen lust att sitta vid en dator heller.

Idag har jag för en gångs skull tagit hand om mig själv istället för att sitta här hela tiden. Sett på tv, håller på att skriva önskelista, tagit bort gammalt nagllack, ja men lite sånt. Pyssla om sig själv. Jag har kommit fram till att jag grubblar för mycket om mitt pykiska tillstånd, att jag mår dåligt och måste bearbeta mina känslor. Jag ska nu försöka tänka mer på mitt fysiska mående, det praktiska. Unna mig själv något bra. Som imorgon, då jag ska städa mitt rum (fyfan) som jag verkligem måste göra. Jag är väldigt äcklig... Vill inte gå in på detalj. Kanske inte är något bra, men välbehövt. Ska julpynta och sånt också. Att ha ett fint och välstädat rum får mig att må lite bättre. Måste bara ta tummen ur röven och göra det också. Det är mycket mer lockande att ligga i soffan med Loka och se en massa bra filmer. Men nej Felicia! Du MÅSTE städa rummet. Plus att julkänslan får mig på lite bättre humör också.
Jag ska önska mig ett gymkort i julklapp, får se om jag får det också... Annars blir det att köpa ett själv. Jag har INGEN aning om hur jag ska orka träna varje vecka, samtidigt få skolan att gå ihop, träffa fästman och samtidigt ha tid till att ta det lugnt, något som är väldigt viktigt för mig.

Ah, jag ska försöka fokusera mer på mitt fysiska och praktiska jag. Jag grubblar allt för mycket. Och den här gången ska det hålla i sig. Peppa mig!

Denna glada och lilla Felicia blir mitt pepp just nu!

Natti!


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Hej Felicia!

Vi har aldrig träffats. Men jag träffade din undebart vackra mamma. Hon och din pappa har varit hemma hos oss när vi bodde i Gammelstad. Min man Mats o din pappa Peter gick utbildning tillsammans i Kalix.

Någon gång emellanåt går jag in och läser din fina blogg.Din mamma lever kvar i våra minnen. Önskar dig en ljus och fin 1:a advent.Ps! Var snäll och hälsa till pappa från Mats & Gudrun (vi bor i Göteborg numera).En varm kram till dig.

2010-11-23 @ 16:00:22
Postat av: felicia - livet utan min mamma.

svar till gudrun:

tack så mycket! pappa hälsar tillbaka och säger att det bara är att höra av er när ni är här uppe, så att ni kan komma och hälsa på! :) kramkram!

2010-11-23 @ 16:27:59
URL: http://filiica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0