Drömde om mina två värsta fasor.

Jag hade världens knäppaste dröm här om kvällen. Mina två värsta fasor i en och samma dröm. Mina värsta fasor är följande: att pappa ska dö och tyrannosaurus rex.

Det är julafton hos oss. Jag får en fruktansvärt obehaglig känsla i hela kroppen. Ser att altandörren är öppen. Jag ställer mig i öppningen och ropar in min förra hund Sessan och min nya hund Loka. Sessan kommer självklart in när jag ropar på henne. Men Loka envisas om att komma in, precis som hon gör i verkligheten. Hon springer runt två gånger och tredje gången jag ropar på henne så kommer hon in. Jag stänger dörren snabbt och ställer mig vid fönstret bredvid. Där ser jag honom, tyrannosaurus rex, komma gående utanför huset. Till min fasa öppnas altandörren igen och jag skyndar mig att stänga den. När smällen kommer så ser t-rex direkt in i mina ögon. Sen verkar det som att han hör något och går iväg. Jag står blixtstilla, helt i chock. Sen går jag till köket och tittar försiktit ut genom fönstet. Där ligger pappa i en grop. Hans kropp är livlös, hans ben och armar ligger på ett väldigt oskönt sätt. Jag inser då till min fasa att pappa var ute utan att jag vetat om det. Sen kommer t-rex igen. Han ser ner på pappa och sen på mig, sen på pappa igen. Han tar upp pappa med käften och sen dunkar han ner honom i marken igen. Slänger en stor sten på hans huvud. Jag skriker till. Sen ser t-rex på mig igen och sedan trycker han till pappa, som ligger på mage, på ryggen och jag kan höra genom fönstet hur det knäcker till. Jag skriker ännu högre och tårarna svider i ögonen, jag ser knappt något.

Jag slå upp ögonen i fasa, märker att jag andas väldigt tungt och snabbt. Försöker komma ihåg vad det är för dag, vars jag och när jag såg pappa sist. Då inser jag att pappa är hemma och att det bara var en dröm. Sen lägger jag mig bakom Andreas och somnar om.

Det är inte första gången jag drömmer att pappa dör eller att någon eller något dödar honom. Och det är lika obehaglig varje gång. Usch. Och sen T-rex, fyfan.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0