Hel i sig själv.

Jag tänker ofta på att försöka få ett lyckligt liv. Bygga en framtid med Andreas, flytta ihop, gifta oss, skaffa barn, osv. Jag tänker ofta in i framtiden istället för att stanna upp och tänka på vad skulle göra mig lycklig just nu? Vad är det jag behöver just nu? Och jag fick det svarat för någon dag sedan. Jag måste börja med att bli hel i mig själv.

Jag har nu under några dagar försökt fundera på vad det är jag behöver just nu. Vad skulle göra mig lycklig och vad skulle jag må bra av just nu? Vad behöver jag för att bli hel i mig själv? Hittills har jag kommit så här långt.

För att bli hel måste jag:
* få veta allt det finns att veta om min mamma. Jag vill lära känna henne innan jag tar mig genom sorgarbetet.
* ta ett till steg med Andreas, jag vill flytta ihop och starta vårat liv tillsammans på riktigt.
* få en bättre relation med min pappa.
* få stöd till att kunna fullfölja mitt arbete i att bli hel.

Det här är stora saker som kräver mycket arbete och jag blir trött av att bara läsa det. För samtidigt ska jag orka stiga upp varje dag. Ta mig till skolan fem dagar i veckan. Klara av skolan. Göra läxa. Motionera. Dagliga sysslor. Kunna prata ut om allt som är jobbigt. Och samtidigt stanna upp och ta det lugnt.

Och jag kan inte hjälpa med att känna hopplösheten i detta. Jag behöver stöd. Jag vill bli hel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0