Solfreak.

De senaste dagarna har det varit dåligt väder och näst intill storm ute. Vi var och såg på de afrikanska pingvinerna igår, men höll på att blåsa bort. Fick ändå något bra kort, hoppas jag, haha.

Idag är det HETT iallafall. Och som jag längtat. Har varit deppig och sur för att vädret inte har varit som jag velat. Så idag steg jag upp TIDIGT. Redan 8.40 var jag nere på terassen och solade, 7.40 svensk tid! Och har solat ända sen dess med små drickpauser. En del har dragit iväg på en marknad inne i stan. Men jag pallar inte att sitta i en bil i en timme och gå omkring i en folkmassa i den här hettan. Så ska till ett litet köpcentrum i närheten för att shoppa lite och sen sola vidare. Egentligen vill jag bara sola idag. Men vill shoppa en sista gång också. Svårt.

Imorgon ska det bli ännu varmare. Så då ska vi på saltvattenbadet och sen upp på Table Mountain. Sen far jag hem på fredagkväll. Jag vill inte lämna den här vackra staden, men samtidigt vill jag hem till mina nära och kära. Definitivt inte till skolan, men det är ju ett måste också.

Aja, måste fixa mig för att ta en tio minuters promenad till köpcentrat. Vilket påminner mig om att vi var på en utav världens största gallerior i världen. Över 2000 affärer, och jag köpte ingenting, hahahaha. Ska ändra på det idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0