Till Helena.

Helena
Hej,
Jag såg din häftiga tatuering av din mamma på Kurirens sida ikväll. Den grep tag i mig, för när jag tog studenten 1994 gjorde hon min bal-håruppsättning! Jag har också stött på din pappa mycket i Råneåskolan så allt kring forsolyckan 1995 minns jag... Kul att se att du blivit en stor tjej! Lycka till i livet och "only sky is the limit" när man tar studenten!

Jag har helt glömt bort att kommentera tillbaka. Och denna kommentar förtjänar ett eget inlägg!
Först, tusen tack för din kommentar. Det är alltid lika kul att personer som stött på eller kände min mamma, hittar hit och skriver en liten kommentar. Det värmer verkligen i hjärtat. Jag blir lika rörd varje gång! Jag var bara tvungen att visa den för en utav mina bästa kompisar, Anna.H, och lillstackarn höll på att börja gråta för att hon blev så rörd. Då slog det mig också, när jag sa: det hade varit väldigt skönt att ha min mamma här just nu så att hon kunde ha fixat min bal-håruppsättning, shit vilken lättnad att ha en mamma som frisör! Vilket återigen går tillbaka till att tänka och fundera hur det egentligen skulle ha varit att min mamma skulle ha levt idag. Något jag ständigt gör. Kanske inte så nyttigt, men jag gör det ändå.
För att gå tillbaka till kommentaren. Tack åter igen! Du fick den bästa frisören i Luleå att fixa din håruppsättning, inte illa! Vad jag fått höra så var hon eftertracktad! Jag hoppas att jag en dag bli lika bra som henne då jag också ska studera till frisörska.
En stor kram från mig!

Kommentarer
Postat av: Suz

Hej! Hittade hit idag och lade till din blogg i mina favoriter.

Livet är kort...bäst att ta tillvara på det!

2011-06-17 @ 00:18:38
URL: http://minlillamamma.blogspot.com/
Postat av: Marlene

Hej! Jag googlade på "bäst på håruppsättning i luleå" och hamnade på din sida... Våra mammor var arbetskamrater på Salong Carita. Jag minns olyckan och hur ledsen mamma var. Jag gick som lärling på samma salong några år senare och det stod ett fotografi av din mamma i salongen. Ni är lika! Lycka till med din Frisörutbildning!

2011-10-12 @ 21:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0