Bokmalen.

För typ ett år sedan (!) så läste jag en otroligt bra bok, mot för att jag bara läser bra böcker. Den var om kärlek, såklart. Jag pratar om Fallen Ängel, eller Hush, hush som den heter på engelska. Så i fredags efter att jag fått all metall i munnen gick jag på stan för att handla en bok som skulle trösta mig lite. Just nu läser jag The House of Night serien. Men, när jag kommer in på akademibokhandeln så har de inte den bok som jag var på i själva serien. Men, igen, en hylla ovanför ser jag omslaget som är så bekant till mig, Fallen Ängel. Jag läser titeln och sen författarens namn, men, yttligare igen, så finns det en annan bok bredvid med annat omslag, annan titel men samma författare. JA, uppföljaren till Hush, hush tänkte jag! Så öppnar jag boken och ser att det är den TREDJE boken i serien. WHATAFUCK?! tänkte jag. HUR har jag kunnat MISSA detta? Jag har alltså missat att det kommit inte bara en andra, men en tredje bok i den serien! Så snabbt som attan tog jag "bok 2", som heter Crescendo och bokstavligt talat marscherade fram till kassan. Lycklig tjej? Eh, jo! Jag skulle verkligen velat köpa trean också, men med min plånbok just nu så går de inte. Så det negativa med det hela är att jag verkligen inte får läsa ut den här på bara någon dag. Jag måste spara på den tills jag har råd att köpa trean och följade böcker i House of Night serien. Ja, jag är en äkta jävla BOKMAL! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0