Felicia vs. Hällis.

Imorgon är det Luciatåg i aulan. Det är också lusseliret. För er som inte vet vad det är så är det en innebandytunering i Råne. Jag och älsklingen ska vara med. Ska spela med Johan Karlsson. Ingen aning om vem mer som spelar i det laget, haha. Men jag och André ska turas om att så i mål. Han ville stå någon match iaf. Nervös? Nej, men lär bli det imorgon.

Idag har jag haft trummor på morgonen. Det gick bra. Lär mig alltid nya saker. Och idag skulle jag battla mot Hällis min trumlärare. Skulle byta ut 8:or. Jag skulle köra ett vanligt Ullabella i 4 takter medans hällis skulle göra ett trumsolo på 4 takter. Sen skulle vi byta och jag skulle göra ett trummsola. Kan säga att det var mysket hemskt innan vi skulle börja. Kände mig hur dålig som helst eftersom att Hällis är en utmärk trummis. Men han visade mig lite tekniker innan vi började. Och det gick ändå bra. Lite missar här och där men jag fick beröm. Så kul blev det iaf, även om jag kände att jag verkligen inte ville. Längtar väldigt mycket till jul så jag ska få mitt trummsett. (hoppas jag!) Pappa har lovat iaf! Dom kommer inte få en lugn stund i huset dom första dagarna. Lär spela under hela jullovet! Har inte kollat in något trummsett som jag vill ha. Är ju som inte en expert på alla märkerna som finns. Har ju som sagt aldrig haft ett trummsett. Får hoppas att jag får ett någolunda bra. Om det finns någon som är trummkunnig som läser min blogg får ni eller du kommentera om ni vet något!



/F.

Kommentarer
Postat av: ebba

Lucia är den 13:e på lördag ;P hihi

2008-12-11 @ 20:08:13
Postat av: felicia

har jag blivit helt vimsig och tror att det är den 11:e? :O whats wrong with me?!

2008-12-11 @ 21:07:43
URL: http://filiica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0