Berörning.

Jag har ingen aning om jag inbillade mig detta. Men igår när jag och Andreas skulle gå och sova så var jag som vanligt inte nog trött. Eller jag kunde helt enkelt inte lägga mig ned bredvid honom och försöka sova. För jag visste att det tankarna bara väntade på att få slänga sig över mig. Så han la sig iaf ned och skulle sova medans jag läste i ett försök att få tankarna på annat håll.

Efter att ha läst ett kapitel i boken la jag mig ned. Andreas var varm som en kokt potatis. Så jag la hela täcket mellan mina ben och höll om honom och slappnade av och försökte somna.

Men sedan spärrade jag upp ögonen i halvpanik. Jag kunde svära på att någon just strök mig på benet. Jag väntade i någon sekund till. Och där kom det igen. Känslan över att någon strök mig på benet. Jag försökte se om jag kunde se någon i ögonvrån, men kunde inte se något. Så sakta vände jag ansiktet men ingen stod där. Så jag la mig tillrätta igen. Och åter igen strök någon mig på benet.

Tankarna började fladdra i huvudet. "Anstänger sig mamma för att visa att hon är här? Eller var det bara nån reaktion på min hud som fick den kalla och tunga känslan att kännas som att någon strök mig på benet?"

Jag vill så gärna tro att det är mamma som visar att hon är här och stöttar mig.




Kommentarer
Postat av: janina

Jag tror att det är din mamma. Har fått höra många gånger att jag är löjlig för att jag tror på sånt, men jag tror faktiskt att människor man mist finns kvar någon annanstans. Jag tror hon hälsar på dig varje dag. :) <3

2009-12-09 @ 21:00:50
URL: http://dennajanina.blogg.se/
Postat av: Anneli

Eva peva heter jag! :I så jag har namnsdag på julafton :)



Vad läskigt det låter! Men ändå inte. Jag tror det bara är du som kan välja vad det var du kände, men jag tror absolut på att man kan uppleva något från "andra sidan".

2009-12-09 @ 22:54:11
URL: http://myinterpretation.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Absolut finns det en andra sida, det tror jag helt och fullt på. Dit ska jag när min själ går till vila på den här sidan. Jag har hört många gånger att man ska inte vara rädd när man känner någon från andra sidan. Mamma vakar bara över dig, hon är din skyddsängel som du har runt din hals. Jag förstår henne, hon kan inte låta bli att rör dig från andra sidan, du är hennes barn.

2009-12-10 @ 09:18:44
Postat av: DIAMANT

hej, fin blogg. deltar i sorgen över din mamma.. fast det har varit i 14 år men.. kram!

2009-12-10 @ 12:44:28
URL: http://annadiamants.blogg.se/
Postat av: janina

Sv: Jo det kan behövas ibland. Tack, det hoppas jag att han är :) <3

2009-12-10 @ 16:48:45
URL: http://dennajanina.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Och jag dej <33 Det är din mor, och hon finns säkert hos dej jämnt och ständigt gumman ! <3

2009-12-10 @ 18:04:53
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har fått höra många som har berättat om sånna upplevelser. Och jag tror att det var din mamma!

2009-12-25 @ 22:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0