Summertime Blues.

Äntligen är jag ensammen hemma! Hela familjen har tagit husvagnen till Piteå för PiteSummerGames där Tova har fotbollscup. Så jag har huset för mig själv tills på söndag, yei! Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Har jobbat hela dagen och är helt slut. Varit på lite dåligt humör också, men det har gått över.

Inatt har jag inte alls sovit bra. Först drömmer jag om spöken och vaknar av att det känns som att någon blåser i min nacke, vilket ingen gjorde för Andreas låg med ryggen mot mig. Sen känner jag en krypande känsla på kinden. Så jag börjar vifta och ha mig. Andreas vaknar av mina häftiga rörelser och undrar vad jag håller på med. Jag säger att tror att en spindel kröp på min kind. Han säger att jag ska gå ner från sängen. Jag ställer mig i trappan till sängen och ser på när Andreas kollar i sängen. Han lyfter på min kudde och mycket riktigt, en stor spindel gömmer sig där. Han får panik och säger att jag ska hämta en tidning eller nå. Så jag gör det. Går ut från rummet för att slippa se spindeln. Sen hör jag han säga att den krypit in i kudden så han slänger ner två kuddar. Men att han för säkerhetsskull ska kolla igenom sägen igen. Han lyfter på bäddmadrassen och där är den. Han slår ihjäl den och jag kan krypa upp i sängen igen. Men får väldigt svårt att somna för att jag är väldigt rädd för spindlar. Usch. Tillslut så somnade jag. Men då blev det ju himla varmt i sängen också. Gud vilken natt.

Iallafall, imorgon hade jag tänkt att Sandra och brudarna ska komma upp till mig och grilla och bada badtunna. Får se om det blir av. Blir väll att hitta på något annat istället kanske. Och på lördag kommer Andreas hit. Och på söndag jobbar jag hela dagen, blä. Men nu ska jag inte tänka på det. Utan nu är jag ledig!

/ Felicia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0