PMS och bäbisar!

Så var ännu en helg förbi och imorgon är det skola igen. Jag vill verkligen inte. Min plutt for hem för ett litet tag sen också, usch.

Idag har jag verkligen inte varit på humör. Det är verkligen sjukt vilka PMS besvär jag har. Det är jätte jobbigt!

Igår jobbade jag och Andreas på min samhällsrapport. Vi kom ganska långt. Men det är mycket kvar. Jag vet inte om jag orkar fortsätta på den idag. Skickar den nog till min skolmejl och gör det sista på lektionen imorgon. Om jag inte hinner klart den imorgon får jag väll fortsätta då jag kommer hem. Har bara ingen energi just nu. Och som sagt, PMS.

Jag har börjat läsa en massa bloggar om unga tjejer dom är gravida. Det är verkligen spännande att läsa dom och jag blir glad av det. Det påminner mig om hur mycket jag längtar efter att gå igenom min första graviditet. Och jag längtar verkligen jätte mycket tills jag ska skaffa barn. Det är ju dock om några år men ändå. Att längta är ju inte förbjudet. Andreas vill inte vara yngre än 25 år innan han skaffar barn. Så det betyder att jag är 23 då. Det är 6 år, usch. Så for jag har fast jobb och flyttat till en lägenhet med honom vill jag skaffa barn. Och det är ju inte precis i 23 års ålder, hehe. Aja, jag har några år att övertala honom. Men om han inte är redo då jag är det så är han inte det. Det kommer bli något jag måste acceptera. Jag har ju 2 unga mostrar och en ung morbror som inte skaffat barn än. Så kan frossa mig med deras små skitar tills jag skaffar mig en egen. Och det blir ju mina kusiner, hihi. Längar så mycket! Skaffa barn nu! Anneli, kom igen nu! ;)



/ Flisan.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Ja, längta kan man alltid göra;.)) Men det låter klokt som du skriver att vänta tills lägenhet och jobb och så... jag studerar ju fortfarande (snart färdig gymnasielärare) vilket innebar att när våra döttrar föddes och dog så fanns det inget säkerhetsnät för min del... annars får ju arbetsgivaren ta en del ansvar och anspassa arbetsuppgifter för att det skall bli lättare att komma tillbaka och sådär... så det är klokt att vänta tills det är ordnat med jobb... i fall, i fall. Men jag kommer hålla alla tummar jag kan för att du slipper gå igenom det jag gör:.))



Tack för din kommentar hos mig:.))

2009-05-03 @ 20:16:17
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hahahaha! Du glömmer att det bara är 5 år mellan oss. Om du är 23 så är jag 28. Jag är klart med universitetet när jag är 25 så vi får nog barn samtidigt! :P Men jag kan offra mig och skaffa en vecka tidigare så får du roa dig med min lillskit först ;P

2009-05-04 @ 23:04:40
URL: http://myinterpretation.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0