Hos mamma lyser det mest.

Igår var jag och min pojkvän Andreas och tände yttligare ett ljus hos mamma. Hade lovat min moster Anneli att tända ett ljus åt henne.

Vi gick ut ur bilen och gick mot mammas grav och granskade hela kyrkogården. Det är så otroligt vackert på kyrkogårdar på haloween. I Råneå är kyrkogården väldigt stort och hela kyrkogården lyste. Varje grav hade minst ett ljus som lös. Och så såg jag mammas grav framför mig. Man kunde se hennes grav även om det var mörkt. För hos mamma lös det mest. Hos mamma lös det fem ljus. Dagen innan hade jag och pappa tänt två ljus. Nu var det yttligare tre ljus som lös. Och jag har ingen aning om vem som tänt dom ljusen. Men jag är väldigt tacksam till dom som varit och tänt hos henne. Så jag och Andreas tände yttligare ett ljus.

Sedan gick vi tillbaka till bilen. Men jag sa åt honom att jag måste gå tillbaka för att ta kort. För jag var tvungen att få ögonblicket på bild. Det var så oerhört vackert.

 
 




Kommentarer
Postat av: R-becca

fin blogg, hoppas du gillar min och fortsätter läsa den :)

beklagar....kram

2009-11-01 @ 17:35:24
URL: http://rebeccaonhult.blogg.se/
Postat av: R-becca

varsegod. kram

2009-11-01 @ 18:16:50
URL: http://rebeccaonhult.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tror mammsen kan ha satt dit ett ljus :)

2009-11-01 @ 18:31:59
Postat av: Mandie

Jag har velat tacka dig ett tag nu, men aldrig funnit rätt ord för att beskriva min tacksamhet.



För ett år sen, den 29/10, så försvann min bästa vän från jordens yta. Din blogg har hjälpt mig ofantligt mycket i mitt sorgearbete efter honom och du har hjälpt mig att hjälpa andra runt omkring, som också drabbades av hans död. Din blogg och dina ord har gjort så att lite av min sorg har försvunnit och även lite av min ilska. Ilska är något jag har känt mycket av de senaste året, särskilt gentemot Jakob, då han valde att lämna jordelivet själv.



Men tack så mycket, dina ord hjälper verkligen, även fast vi har upplevt olika sidor av sorgemyntet.

2009-11-01 @ 22:57:14
URL: http://mandiieb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0