Mina drömmar, del 1.

Mina drömmar. Del 1.

För lite mindre än ett år sedan hade jag en dröm om min mamma. Jag minns inte vad jag började drömma om. Men sen kom bilden upp. Mamma står vid en bänk och håller på med något. Hon gör något med händerna. Diskar, lagar mat, kunde inte riktigt se vad. Flera bilder hoppar upp. Hon står och gör samma sak men hon får ständigt nya kläder. En bild med en grön blus. En bild med en brun kofta. Jag satt bara och såg på henne. Hon gav mig några leenden då och då. När jag skulle ge ett leende tillbaka blir jag väckt.

Ur boken Livet utan min mamma, 24/8 - 2009.


Kommentarer
Postat av: Sabina

SV; om drömmarna är återkommande kan det vara så att din mamma vill ge dig hintar om att hon är med dig - att hon vill visa det genom drömmarna :)

2009-10-28 @ 10:21:05
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0