Svårare än vad man tror.

Igår gick jag och min pojkvän Andreas på bio och såg Inglourious Bastards. Den var mycket bra och ganska grotesk, men bra! Den tipsar jag verkligen om. Och idag har jag umgåts med Sandra, Fiia och Ida. Mycket trevligt. :)

Igår efter skolan när jag gick på stan med min kompis så stötte vi på hans kompisar. Vi stannade och pratade ett litet tag. Och det är så typiskt att jag dagen innan skrev om min känslighet här i bloggen, ett inlägg nedan. För självklart började kompisarna dra "din mamma" skämt för full rulle. Och i mitt förra inlägg skrev att jag att skulle säga till dom personer som inte kunde stänga sin mun om just mammor i min närhet. Men i det läget då dom började dra "din mamma" skämt så visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Kände mig helt tom och fick inte fram ett ord. Jag ville inte säga åt dom för jag ville inte att dom skulle skämmas. Jag tänkte totalt bara på deras känslor än mina egna. Vilket är väldigt typisk mig. Självklart tog jag åt mig, men ville inte att dom skulle skämmas.

Jag kommer inte stöta på dom personerna varje dag, men självklart vet jag vem dom två kompisarna var och har träffat dom tidigare. Och att säga åt personer som säger saker som gör mig upprörd är svårare än jag trodde. Det är inte lätt alls. För jag vill inte att man ska tycka att jag är någon dryg liten jävel.

Jag är extremt besviken på mig själv. Jag måste verkligen stå upp för mig själv och mina känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0