När allt känns meningslöst.

Min kropp skriker av smärta. Jag känner mig svag. Jag känner mig misslyckad. Jag känner mig trasig.
Jag är förbannad för att saker är som dom är just nu. Jag är less på mitt liv. Jag vill vara lycklig, glad och jag vill må bra.

Jag har en underbar pojkvän som älskar mig för just den jag är. Utan han vore jag inte här just nu.
Jag har en fantastisk vän, Sandra, som alltid får mig på bra humör.
Jag har en släkt som älskar mig och får mig att känna mig speciell.


När man just känner som jag gör nu så är det svårt att hitta positiva tankar som får en att må bättre. Att jag just skrivit ner tre positiva tankar i mitt tillstånd är otroligt bra. Även om jag satt ett tag och funderade ut dom.

Det är otroligt viktigt att ha positiva tankar när man känner att man bara vill ge upp. Det krävs mycket arbete att kunna göra det. Men man får inte ge upp.

Mår jag bättre nu? Nej, utan jag måste snurra runt dom här positiva tankarna i huvudet om och om igen medans jag samtidigt fokuserar på något att göra. Sen mår jag bättre för stunden.

Det låter jobbigt, men när inte vill eller kan vända sig till någon i just det ögonblicket, så måste jag göra såhär.

Kommentarer
Postat av: emelie

hej

2009-09-06 @ 22:08:11
Postat av: Emelie

Hej igen Felicia!



Jag kommenterade din blogg för ett tag sen, det var jag som sa att du var lik din mamma.



Jag vill bara att du ska veta att du inte är ensam. Det är många som mår dåligt. Jag har mått väldigt väldigt dåligt(och kännt allt som du skrev i detta inlägg), men har på något sätt lyckats resa mig upp, och mår nu så otroligt mycket bättre. Det kommer du också att göra, det är jag säker på, det måste du göra! Jag hade ju antagligen inte samma problem som dig(mina föräldrar lever) men jag vet hur det är att inte må bra, jag vet hur det är att inte veta vad man ska ta sig till eller inte kunna få fram något positivt alls(ur vardagen eller om sig själv).



Om du vill får du givetvis maila mig eller lägga till mig på msn, om du nu känner att du skulle vilja det.



Ta hand om dig, du har ju faktiskt massa människor som bryr sig om dig!

2009-09-06 @ 22:13:48
Postat av: Emelie

Och det var jag som skrev "hej" i inlägget ovan, där jag lämnade min msn!;)

2009-09-06 @ 22:14:42
Postat av: Sabrin

Hej =)

Jag förstår dig otroligt mycket, det här inlägget som du precis skrev, kände jag igen mig så himla mycket.

Jag har själv förlorat min pappa i 15 årsåldern och jag är nu 16 år, om du vill prata eller nåt så är jag verkligen här för att lyssna och försöka hjälpa till

Hoppas du mår lite bättre.

Ha de bra

2009-09-06 @ 23:03:35
URL: http://sabrinslife.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ibland kan jag bli så trött på det här "positivitets"-tjatet... "tänk positivt!", "var positiv!" så fort som man är ledsen eller annat... för ja, det kan man vara även om man har en känsla om något annat. Och det är så viktigt att tillåta sig att känna allt -inte bara det positiva!



Så tillåt dig att känna! Det är positivt -så det så!



Tack snälla för kommentaren också!:.))

2009-09-07 @ 01:14:47
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Sandra

men lilla hjärtat då.. ring om du vill :) love you

2009-09-07 @ 16:56:02
Postat av: Sara

fina felicia <3

2009-09-07 @ 17:11:44
URL: http://lilldalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0