Pyssel och sånt.

Jag har alltid tyckt om att pyssla med saker. Älskade att pyssla med jul och påsk dekorationer på dagis och grundskolan. Och jag har alltid gett bort saker som jag gjort.

Varje år då jag hälsat på min morfar då Anneli och Micke fortfarande bodde hemma tog jag med saker till dem som jag gjort. Allt från en träbil till en sydd liten kudde.
Men sen upphörde det. De har nu bara fått saker när det varit julafton. De har fått skolkortet på mig.
Men jag tänkte att jag skulle lägga ner lite tid på att göra något mer också. Och jag som älskar att pyssla kom direkt på att måla egna julkort. Så det har jag gjort sedan jag kommit hem. Och imorgon ska de få var sitt julkort med ett foto av mig.
Jag vet att många hatar sina skolkort och absolut inte vill ge bort dem. Men jag vet att morfar, mormor, farmor osv. vill ha skolfoton av mig. Så då är det ju lika bra att ge dem det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0