Soon, very soon.

Nu börjar det närma sig sakta men säkert. Idag har jag fixat ett nytt pass. Otroligt vacker blev jag. Det var iallafall vad tanten sa när hon tog kortet. Sen har jag bokat flygbiljett till och från Arlanda. Det jag har kvar att göra är att köpa ett par skor till klänningen jag ska ha på bröllopet, vanliga tygskor, en sorts jacka jag kan ha och lite annat smått och gott. Men det tar jag efter Jul.

Jag pratar förstås om resan till South Africa som äger rum om mindre än två månader!

Jag är nervös. Jag är glad. Jag är förväntansfull. Men jag ser inte fram emot de 16 dagar jag kommer vara ifrån Andreas.

Jag var i Brazil 2006 och var då också borta från honom i 16 dagar. Visst var det kul. Men hela jag skakade när jag satt på flyget hem och när jag väl träffade honom igen var det väldigt ovanligt att hålla om honom. Jag tycker 16 dagar är alldelens för länge. Fy. Jag ska njuta varje sekund och samtidigt sakna honom lite. Men inte för mycket så att det blir jobbigt. Den här gången har jag ju också en förlovningsring på fingret. Så alla blondinfantaster kanske håller sig borta, vilket de inte gjorde när jag var i Brazil. Kunde knappt gå ut från hotellet utan att bli förföljd eller få en kommentar att man var beautiful. Till en början uppskattade man kommentarerna. Men efter tredje dagen var man less.

Sen det här med att prata engelska. Jag förstår engelska jättebra. Men min blyghet har gjort att jag inte (tycker jag iallafall) är så bra på att prata det. Aja, det ska nog gå bra! Positiva tankar här. Jag ska för fasen till SOUTH AFRICA om mindre än två månader! Ett land jag alltid velat fara till! Och mitt i stekheta sommaren. Hoppas jag är brun och inte röd när jag kommer tillbaka. Det påminner mig om att jag måste köpa solskyddsfaktor.

Långt inlägg, förlåt. Nu slutar jag.

Kommentarer
Postat av: Anna

gumman, don't worry ! allt kommer gå as smooth ;) jag är fett avis på dej också, du måste komma ihåg att hälsa sydafrika från mej ! :) <3

2010-12-03 @ 20:37:56
URL: http://annaahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0