Att läsa.

Eftersom att jag åker buss nästan två timmar om dagen har jag för en tid tillbaka börjat läsa på bussen. Och även när jag väntar på att Andreas ska komma hem från jobbet brukar jag fördriva tiden med att läsa. Att läsa en bra bok har nu blivit ett beroende för mig.

Allt började för lite över ett år sedan då jag såg Twilight för första gången. Jag bestämde mig då för att lösa böckerna. Jag har nu läst böckerna två gånger och nyss läste jag ut Twilight med engelsk text för att vi skulle läsa en bok på engelskan. Jag har läst sista boken av Harry Potter, läst böcker som man varit tvungen att läsa på svenskan osv. Och idag när jag läste ut Twilight så kände jag att jag var tvungen att låna en ny bok. Och det gjorde jag.

Jag har sen en lång tid tillbaka, tillbaka till högstadiet, tyckt om Katarina vin Bredows böcker. Jag har läst alla utom två. Så nu lånade jag Som jag vill vara.

Att läsa är något som får mig på andra tankar, så det har alltså blivit ett beroende för mig. Twilight serien fängslade mig i dess historia. Och jag har alltid varit intresserad av att läsa om omöjlig kärlek. För att det också får mig må bra och på andra tankar.

Och genom att läsa på bussen påväg till skolan får mig båda att piggna till lite, men det får mig också på andra tankar. För att jag varje dag måste kämpa mig upp för att försöka klara av yttligare en dag av smärta.

Så till dig som mår dåligt. Läs bra böcker. Läs dom på kvällen om det blir svårt att somna. Läs dom när rastlösheten kommer. Läs dom på bussen om du har tid till det.

Att läsa en bra bok hjälper mig till viss del när jag vill skjuta bort jobbiga tankar. Kanske det hjälper dig också.


Katarina von Bredow: Som jag vill vara.


Kommentarer
Postat av: My

Håller med dig om att läsningen får en på andra tankar! :)



Kan passa på att tipsa om en bok som är riktigt bra, Släppa Taget av Kate Cann. Handlar Kelly som åker till Grekland med två tjejer och tillbringar sommaren där. Tänker inte säga så mycket mer för då avslöjar jag väl för mycket. ;)

2010-02-08 @ 21:33:23
URL: http://myypettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0