Hold on to me, never let me go.

Att ha stöd är något som är viktigt när man försöker jobba sig igenom ett sorgarbete. Genom min färd i sorgen har jag har mycket stöd från mina nära och kära. De går ju igenom samma saknad som jag har, saknaden efter Susanne, min mamma. Men det är olika saknader. Saknaden efter en partner, saknaden efter ett barn, saknaden efter en syster, saknaden efter ett barnbarn, saknaden av en vän och saknaden efter en mamma. Men alla saknar vi samma person.

Man jobbar sig igenom ett sorgarbete på olika sätt, beroende på vilket sätt som passar en själv. Men man kan aldrig klara sig igenom sorgen utan stöd. Man kan inte vara så stark själv. Jag hade aldrig tagit mig så här långt utan stöd från mina fantastiska släktingar och vänner. Jag är er evigt tacksam för att ni funnits här för mig.

Men det finns en person som jag alltid vänt mig till när jag mått som dåligast. Min bästa vän. Min andra hälft. Han fanns där för mig när det var tio års dag efter mammas död, när vi knappt kände varandra. Men han satt där med mig och höll mig i handen. Han satt och lyssnade tålmodigt när jag berättade hur min mamma dött, vad som hände och hur gammal jag var. Han blåste på mina sår efter en tuff natt. Han har alltid hjälpt mig att andas igen när jag brytit ihop i tårar. Alltid hållt om mig när jag behövt det. Alltid lyssnat och försökt förstå mina känslor. Alltid följt med mig till graven om jag velat det. Stått där som stöd när jag brytit ihop vid den. Alltid försökt vara stark för min skull. Alltid sagt att han skulle göra vad som helst, bara jag får min mamma tillbaka. 

Just nu sitter jag med blöta kinder. Det är så berörande för mig hur stark han har varit som orkat med mitt sorgarbete. Som orkat sitta och lyssna på vad mitt trasiga hjärta har velat säga. Jag vet att jag aldrig hade kommit så här långt om jag inte haft honom vid min sida. Jag kanske inte änns funnits här nu om det inte vore för honom.

Andreas, du förstår inte hur mycket du betyder för mig och hur tacksam jag är för att du alltid funnits där för mig när jag behövt det. Min kärlek till dig är så enormt stor, som universum. Du är min bästa vän. Du är min andra hälft. Du är den jag vill leva resten av mitt liv med. Tack för att du hjälpt mig och fortfarande gör det. Tack för den kärlek du ger mig. Jag älskar dig så otroligt mycket.
'Cause you know that I love you, that I've loved you all along.
Stop breathing if I don't see you anymore.


Kommentarer
Postat av: IdaMLN

Näe har inte hunnit med att se den än men den värkar ju sjukt bra ! Blir nog att se den nästa vecka eller nå. Har du sett den ? :)

2010-03-18 @ 10:03:03
URL: http://idamln.blogg.se/
Postat av: janina

sv: Hahahaha, hur är det med humorn idag Felicia? :D

2010-03-18 @ 14:09:28
URL: http://dennajanina.blogg.se/
Postat av: IdaMLN

sv: Ååh vad bra då blir det nog att se den snart ! :D :D

2010-03-18 @ 17:11:54
URL: http://idamln.blogg.se/
Postat av: Jennifer

söt bild :)

2010-03-18 @ 20:47:53
URL: http://jenniferbergqvist.blogg.se/
Postat av: Andreas

Sötnoos! :) Älskar dig så otroligt mycket gumman min kan inte leva utan dig Älskar dig föralltid <3

2010-03-18 @ 20:50:41
Postat av: Anna

Söta grabbar dom där på bilden :D

2010-03-18 @ 22:00:54
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Lisa ^^

Jag blev så tårögd när jag läste inlägget, och jag är så glad över att ni har varandra :D

2010-03-19 @ 18:43:00
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0