Jag är inte färdig med dig sommaren.

Igår var det soligt och ganska varmt ute. Och idag är det ännu värmare och det syns inte ett moln på himlen. Jag klev ut på altanen och kände en enormt stor längtan efter sommaren igen. Jag är inte redo för höst ännu. Och jag är så otroligt deprimerad just nu. Jag vill ha varm och skön sommar. En förmiddag på stranden med gott fika och svalka fötterna i vattnet. En varm sommarkväll då man kan grilla och sitta ute hela natten lång med ett roséglas.

Nu kanske ni förstår att jag hatar vintern, för det gör jag verkligen. Jag tycker om vinter den 24 och 31 december och 21 februari. Sen kan vintern ta slut tack.

Åhhh, kom tillbaka sommaren, jag är inte färdig med dig ännu! Vilken tur då att att jag ska till otroligt varma Sydafrika i januari. Jag tror faktiskt inte jag skulle klara av en till vinter utan att vara utomlands nån stans.

Nu ska jag äta frukost, smälta den och sen SKA jag gå ut på en promenad (försöker peppa mig själv).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0