Nionde brevet.

Hej mamma, och grattis på födelsedagen! Idag blir du 46 år gammal.

Mormor var förbi idag med en liten julklapp till mig. Hon hade varit och tänt ljus hos dig. Så när jag och Andreas skulle fara till honom for vi också och tände ljus i lycktan. Det är mycket snö på kyrkogården! Men som tur var så fanns det redan en nedtrampad stig till din sten.

Idag har jag tänkt på dig extra mycket. Just för att det är din födelsedag. Ska jag vara ärlig så visste jag inte att det här datumet var din födelsedag först för något år sedan. När jag fick ärva dina saker och tittade på ditt pass så såg jag att denna dag var du född, för 46 år sedan.

Jag ville egentligen bara säga grattis till dig. Själv mår jag ganska bra, som vanligt ungefär. Fick fina julklappar och njuter av att ha lov.

Tänker på dig ofta. Älskar dig.

/Din Dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0