Vila i frid Stig.

Det här har inte varit en bra dag. Det ända som varit bra är att jag fått sova ut. Men fick veta idag att en som jag tycker om har gått bort. Min mormors systers man. Han har som alltid varit en extra morfar då jag varit där. Man kan inte träffa en härligare gubbe. Han gick bort igår. Och just nu tänker jag på mormors syster och min tremänning Evelina som var hennes morfar. Jag som träffade honom bara för någon vecka sen. På gammelmosters 80 års kalas. Då såg han hur frisk som helst ut. Men hjärtat sa bara stop. Mer kan man inte göra. Man kan som aldrig fatta att nu är han borta, får aldrig träffa honom nå mer. Det går inte att tänka så. Jag vill kunna göra nått åt saken. Finnas där för min tremänning. Jag vill hjälpa. Hatar när folk mår dåligt som står mig nära.

Har inte mått nå vidare bra idag heller. Det gör jag ju aldrig. Har fortfarande väldigt ont i magen. Åh vad jag hatar de.

Imorn tror jag inte det blir nå målande. För dom har lovat regn och det ända man ser är stora mörka moln på himlen. Har fått min lön för 7 dagars jobb idag. Fick 2300. Alltid något. Vill ändå bli klar snart så man inte går och bär på den där ångesten att man måste måla. Jag är verkligen ingen morgonmänniska. Min kropp behöver sova för att orka igenom dagarna.

Jag ser vekligen fram imot helgen. För då är det Överkalixmarknaden. Kanske far upp med mormor och dom först och sen far till Andreas stuga på lördan då dom ska upp. Får se hur jag gör. Eller så far jag till Andreas på fredag och åker upp med dom på lördag. Vet inte hur det blir än. Ska prata med mormor. Ida och hennes kille, Marika och ungarna och morfar är ju uppe i stugan nu i Niemisel. Vet inte om jag orkar fara dit. Vill måla klart.

Usch vad jag saknar min älskling. Vill kunna sova med honom varje natt för det är så himla mysigt. Älskar dig så himla mycket gubben, pussss! ;-*

Nu ska jag gå och värma Roger igen. Har haft honom på magen hela dagen. Sköööönt.

Bay.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0