Plastraketen.

När jag skulle fara från Sandra idag så vägrade vespahelvetet starta. Stod i säkert 10 minuter och kicka och kicka. Men ingenting hände. Då kom Sandra och hjälpte men den vägrade. Så slog jag foten i kickarpinnen så jag stod där och svor över fanskapet. Plus att jag har haft tungt att andas efter gymmet. Det har gjort ont i bröstet när jag andas och svalt. Och sen efter jag stått 10 minuter och kickat så fick jag bara mer ont i bröstet och kunde knappt andas.

Jag ringde till pappa och svor och sa att han var tvungen hämta mig för att bögskiten inte ville starta. Han frågade om jag det var bensin i den. Och jag sa att jag inte kört med den sen det var fulltank och då hade jag bara kört till Råne och tillbaka. Så jag antog att det var bensin i den. Så pappa sa att han kommer ner. När han kom så hade han med sig en dunk bensin. Han öppnade tanklocket och kolla, han såg ingenting. Han skaka lite på vespan men inget hördes. Jag tänkte vafan? Så pappa börja tanka. Efter 2 minuter så sa han; den var ganska torr hördö. Tyyyyyypiskt pappa. Då blev jag ännu mer förbannad! För jag var bergsäker på att jag hade mycket bensin i den. Hur som helst så var jag ju tvungen köra hem plastraketen. Och nu sitter jag här och är fortfarande förbannad, har sjuhelvetes ont i bröstet och det dunkar i foten. För att inte nämna hur trött jag är!

Ni kanske undrar varför jag inte kollade på bensinmätaren. Men det är så att den har gått sönder på nå vänster. Och det som gör mig ännu mer förbannad är att när jag far hem så ser jag att den funkar igen, men för sent. Mätaren stod på halvtank. Den var fulltankad men ändå. Satans rackel säger jag bara. Just nu hatar jag min vespa.

Nu ska jag gå och nanna, ska ju måla imorn.

Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0