Plugg.

Måndag eftermidda.

Jag har precis ätit. Grillkorv och pommes vart det idag. Imorse vaknade jag kvart i 6 och trodde att jag sovit i 10 minuter typ, less jag blev! För jag somna typ halv 2-2 inatt. Kunde inte somna, var varken pigg eller trött, konstigt. Så när alarmet ringde vanlig tid 10 i 7 var jag stendöd! Snoozade i 40 minuter och steg upp halv 8, fick lite panik. Missa bussen, men det var inte mitt fel, det var pappa som var seg idag. Jag och Ebba har hängt med Gärda på förmiddan. Köpt blomjord och blommor som vi skulle sätta i två krukor. För vi hade ingen att göra på bilden så Tomas lät oss fara med henne. Det var faktsikt ganska roligt för Gärda är så himla härlig, haha! Men blir hon sur, så är hon förbannad. Det vill man inte vara med om, haha. Sen gick jag och Ebba och åt Pytt i Panna, gott! Så efter lunch skulle vi cykla till Sundom och tillbaka. Att cykla dit var inte så himla farligt. Men på tillbaka vägen var det typ bara uppförsbackar och motvind. Fyfan vad less jag var! Svort och gapa åt vinden att sluta blåsa. Och så när man stannade och tog en dricka pause så slutade det blåsa, LESS! Var nära att ge upp där ett tag. När man äntligen var framme trog det en lättnad över kroppen. Det tog 2 timmar för mig och Ebba. Och tro det eller ej, VI VAR INTE SIST IÅR! Haha! Vi kommer alltid sist på alla aktivitetar skolan har, ojoj. Vi var väldigt stolta. Och nu har jag jävulskt ont i benen. Precis ovanför knäna. Satan vad ont det gör. Det märks att jag tappat muskler. Blä.

När jag kom hem så tog jag in Flisan. Tvätta hennes tassar för dom var ganska skitiga. Sen satt jag och borsta henne och gosa på med henne. Puss på henne.

Nu ska jag väll snart börja med lite läxa. Har biologiprov och svenska prov på onsdag. Svenska provet kommer bli ganska lätt men biologin kommer nog inte gå lika bra. Fattar knappt nå av det. Inte bra. För våran vikarie är lite udda. Vi har inte skrivit nå anteckningar. Vi frågar hela tiden om vi ska skriva ner det hon säger men hon säger att det står i boken. Klart som fan att det står i boken, annars är det ju ingen idé att ha boken. Man skriver ju anteckningar för att lära sig och få in det i huvudet, ojoj. Känner inte så stor lust att plugga biologi. Svenska därimot är kul. Men prutt på biologi. Men man måste ju. Jag skjuter ju alltit upp på läxa som är tråkigt och jobbigt. Även om jag vet att man måste göra det så skjuter jag upp det till sista dan. Men det har ju ändå gått bra för mig. Får VG/MVG på proven. Fast ibland har jag fått ett G, och då har jag varit sur. Jag får mest VG på alla prov. Då blir jag lite less, eftersom att jag vet att jag kunnat få MVG när jag äntligen lagt ner tid på läxan. Visst, tyck att jag är sepe ni som bara får G och tycker att jag borde vara nöjd med VG. Men jag är sån som vill få bra betyg. Och ni som tycker att jag är knäpp som blir less när jag bara får VG på proven är bara avundsjuk för att ni knappt klarar godkänt. Hah!

Baay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0