Cosmo = depp & glädje.

Medans jag låg i sängen och läste Cosmo så fick det mig att tänka att det först gjorde mig ledsen. Så sket i att läsa klart om just det här:

Kvinnorna i hans liv: Tjejkompisen.
Om män är singlar så finns det två sorters tjejkompisar: de som faktiskt är deras tjejkompisar och de som dom kallar för tjejkompisar i väntan på att de kanske blir något annat. (Men just det här gjorde mig frustrerad.) Om dom är i ett förhållande finns det en tredje variant: tjejkompisen som egentligen är en backup-flickvän. Jens berättar: "De flesta killar har nog en tjej man håller småvarm och som man skulle hata om en kompis snodde. Detta betyder inte att vi vill vara otrogen med henne, och det är väldigt sällan vi ens blir ihop med henne om det verkligen skulle ta slut. Backup-flickvännen är snarare ett hopp om att det faktiskt finns fler tjejer vi kan tycka om än den vi råkar vara ihop med."

Tillit är ordet om man är tsm med en kille som har den "tredje varianten". Ett tips. Bli aldrig ihop med en kille som har en tjejkompis som betyder mer än dig. Det är bara ett helvete och man måste leva med svartsjuka hela livet. Om man inte är är en sån person som litar på vad alla säger.

I mitt fall så är det inte så. I mitt fall är det jag som betyder mer enligt honom. Visst, killar måste få ha vilka vänner dom vill, så länge det inte går över styr. Enligt mig iaf. Som sagt, tillit är ordet.

Men sen så vart jag på bättre humör när jag läste om just det här:

Bli nykära igen: Säg hejdå till tysta frukostar och smågräl, och hej till din älskling.
Det går att få tillbaka pirret genom att minnas varför ni blev kära från början. "Minns era pinsamma stunder och spela låten ni lyssnade mest på under nyförälskelsen". Andra trick att ta till är:

Prata kärleksfullt med varandra
När ni har varit tillsammans ett tag kan ironi, sarkasm och negativa undertoner ha en tendens att ta över i era samtal. Försök istället att prata kärleksfullt, mjukt och att använda smeknamn (bara det är en kärleksförklaring).

Lyssna på honom
Även om inte allt han säger intresserar dig kan bara det att du lyssnar (som du gjorde på era första dejter) förena er igen.

Res bort (den här var bra för min del just nu)
Ibland är det bästa sättet att hitta tillbaka till kärleken att vara ifrån varandra. Det kan få dig att inse hur mycket du längtar efter honom (vilket jag göööör!) - men det kan också gå upp för dig hur lite du saknar honom... (vilket inte är fallet)

Det kommer mer tips snart om hur ni kommer närmare varandra och känner er nykära igen!

Yours Truly, Felicia. (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0