Min bok.

Jag har äntligen börjat skriva mina första sidor i boken om min mamma.

Värsta dagen i mitt liv.

Jag börjar väll med just den dagen då hon gick bort.

Jag vet inte riktigt vars jag ska börja. Jag var tre år gammal. Mamma och pappa lämnade mig hos mormor i hennes stuga i Niemisel. För just den dagen skulle fjorton personer, med mamma och pappa inräknade, ut på forsfärd i gummibåtar. Två båtar sammanlagt, med sju stycken i varje båt. Mamma och pappa satt i samma båt.

Grenholmsforsen är känd för den stora vals som finns i den. Som en tornardo fast i vattnet. Och just det året var den ovanligt stor. Så det spelade ingen roll hur mycket dom paddlade, den var helt enkelt för stark. Så båda gummibåtarna kantrade och alla föll i vattnet. Av fjorton personer som hamnade i vattnet den dagen så överlevde bara sex stycken. Min mamma drunknade den dagen. Min pappa klarade sig med det var nära att jag förlorade honom också.

Min mamma togs ifrån mig den 28 maj 1995. Den värsta dagen i mitt liv.

Ur boken
Livet utan min Mamma, 3/8 - 2009.

Kommentarer
Postat av: Emma

Brukar du vara i Niemisel?



Min mamma har lägenhet där så jag brukar vara ofta där :)

2009-09-13 @ 23:19:38
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0