Dä skka vara litää!

Jag blir ibland retad av mina vänner för min dialekt. Nu menar jag inte dumt, jag tar inte illa upp när dom försöker härma min dialekt. Det är sjukt hur dialekterna ändras med bara några mil. Nej, alla i norrbotten pratar inte långsamt och "bonde aktigt". Men där jag bor så gör man det. Nu pratar jag inte lika grovt som dom andra i byn. Jag blir faktiskt chockad varje gång jag hör någon i min ålder prata som dom gamla tanterna och farbröderna. Och jag märker också, när jag går tillbaka och läser mina inlägg, att jag skriver lite på min dialekt. Tillexempel, häva, som betyder sätta.

Och varför jag tar upp det här är för att jag och pappa suttit och sett ett klipp från där jag bor, där två farbröder diskuterar på min dialekt. Och oj vad vi har skrattat. För varken jag eller pappa pratar så grovt. Så här kommer det, så här är dialekten där jag bor.



Hahahahahaha, ojojoj!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hahahahahaha det låter ju som tjocka släkten!:P

2009-11-12 @ 23:12:00
URL: http://myinterpretation.webblogg.se/
Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN!

SV: ja, :D:D



allt bra ikv då?:)

2009-11-14 @ 22:45:55
URL: http://malinhee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0