En av alla dom.

Idag har jag varit väldigt trött och grinig på skolan. Känt att gråten varit påväg flera gånger. Fått vänta över en timme på min buss hem. Och när jag väl kliver av min buss för att sen vänta på en annan som går ut till landet där jag bor så ser jag två invandrare som sitter på busstationen och det är fullt med ölburkar runt dom. Så även om det var väldigt kallt så stod jag mycket hellre ute och väntade.

Så ser jag i ögonvrån att en av dom närmar sig fönstret där jag stod en meter ifrån. Han knackar i fönstret och jag kollar dit, han vinkar till mig och visar peace tecknet. Han knackar yttligare tre gånger till och flinar och visar peace tecknet. Sen ser jag hur han är påväg ut och han kommer åt mitt håll. Jag pluggar ut hörlurarna som jag hade i öronen. Han börjar prata på sin brytning på ryska och ber om ursäkt och fortsätter att babbla på om att svenska tjejer is beautiful, att jag skulle le, att han pluggat hit och dit. Han frågar vad jag heter och jag säger Felicia, han uppfattar det som Fliss. Och till lättnad ser jag hur min buss kommer. Så jag säger åt honom att jag ska till bussen nu. Då tar han tag i min arm och vill ha mitt nummer. Då tar jag av mig vanten och visar min ring, säger att jag är förlovad och inte intresserad. Han förstår inte varför jag visar honom ringen. Jag försöker förklara på engelska, men han fattar inte. Frågar om jag är gift, som jag sa nej till, men önskade att jag sagt motsatsen. Sa att jag hade pojkvän. Han frågar om jag är en pojke. Nej säger jag, jag är en flicka, men jag har en pojkvän, jag är upptagen. Han uppfattar pojkvän som en vän som är en pojke. Jag säger igen att jag har pojkvän och går bara därifrån.

Det är ett under att jag inte klippte till honom. Och det som kommer vara jobbigt är att jag kommer se honom varje morgon för att han åker buss samtidigt som mig. Döda mig!

Men något jag är stolt över är att jag äntligen fick visa min ring, det har jag velat göra ända sen den sattes på mitt finger. Därimot var det inte lika roligt när han inte förstod vad som menades med ringen.

Kåta, fulla slusk som tror att dom har en chans kan jag reta mig på så himla mycket. Dom tror att alla blonda tjejer är luder och tröga. Men det är ju bilden alla fått av svenska blondier, att dom superkåta och tröga. Hade han kunnat bättre svenska hade jag kunnat utrycka mig som min mamma gjorde när en jobbig kille var efter henne på krogen.

"Vet du vad det är för likhet mellan dig och en julgran?"
"Nää?"
"Det hänger snart färgade kulor på er båda två!"

Det kan du läsa om Här.

Kommentarer
Postat av: frida - mamma till vincent

Det ´jag menade va, hade inte min mamma dött , hade min pappa varit hemma, då hade jag aldrig träffat johan, och då hade jag aldrig haft mina barn,

2009-10-12 @ 20:48:24
URL: http://vincentsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Äckel!! Jag blir så sur!

2009-10-12 @ 20:57:38
URL: http://myinterpretation.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0