Mina konsekvenser.

Jag känner mig inte lycklig. Men varför jag inte känner lycka har inte bara att göra med att min mamma är död. Jag är en person som gått igenom mycket sen min mamma dött. Hennes död har medfört många konsekvenser i mitt liv. Visst har jag känt lycka sen min mamma dog, det är klart. Men i helhet är jag inte det.

En sammafattning av mina konsekvenser sen mamma dog.

Jag fick en olycklig pappa som rasade ihop totalt efter mammas död. Jag kom ifrån hennes familj. Pappa bildade en ny familj med en ny kvinna och jag fick två halvsyskon. Jag kom ifrån pappa, han gick in i väggen av många olika anledningar. Bland annat av posttraumatisk stressyndrom. Och att handskas med det när jag var liten var svårt. Ingen kontakt alls med min pappa och en död mamma. Jag kom in puperteten och allt föll i bitar, jag började sakna mamma rejält. Jag skar min kropp i flera år. Fick inget stöd alls förutom från min pojkvän. Gled allt mer ifrån min nya familj, skämdes. Jag ville dö varje dag. Började gå på en massa samtal både ensammen och med min pappa. Ilskan över allt var så stor att jag hela tiden näste och skrek. Man kunde nästan inte föra en vanlig konversation med mig. Jag ville dö lite mer Jag blev en skugga hemma. Jag blev sviken av min pojkvän, flera gånger. Jag ville dö ännu mer. Sjönk i vikt. Magkatarr. Jag hade ingen energi alls. Idag saknar jag min mamma mer än någonsin.

Jag bearbetade inte något av det här när det hände. Istället handskas jag med det nu och försöker bearbeta det. Och flera av de här sakerna pågår ännu. Så nej, jag är inte lycklig. Men jag kämpar varje dag för att få ett lyckligt liv.

Jag kan förstå att man tänker att jag bara är olycklig för att min mamma är död, för att jag inte skriver om de andra sakerna. Men under ytan finns alltid mer. När en närstående dör medföljer det alltid konsekvenser.

De som älskar mig vet att jag mår dåligt och klart man vill se dem man älskar lycklig. Men jag har förlorat en viktigt person i mitt liv och jag får handskas med allt nu. De som älskar mig blir ledsna när de läser mina texter och vet hur jag mår. Men de vet också att jag bearbetar det och vill må bättre. De vet att jag kämpar.

Så jag längtar efter ett lyckligt liv. Och för att få ett lyckligt liv krävs många steg framåt och ett utav de stegen är att skaffa barn. Att skaffa barn är ett utav mina mål i livet, till ett lyckligare liv. För jag om någon förtjänar ett lyckligt liv.

Kommentarer
Postat av: janina

I'm always here for you darling, always! <3

2010-08-30 @ 21:35:48
URL: http://dennajanina.blogg.se/
Postat av: Magda

Förstår att livet känns motigt o jobbigt...Att ta tag i saker långt efter de har hänt gör ju att man sliter i sådant man i många fall inte ens kommer ihåg på direkten...Men de måste upp till ytan för att sen läggas på hyllan som minnen...



Har själv gått igenom proceduren av att bearbeta sorger o bedrövelser i efterhand... Bearbeta min rellation till min mamma som inte är i livet längre... Att ta tag i en jobbig skillsmässa... Min rellation till min pappa, till mina vänner... O framför allt Min rellation till mig själv...



En sak som slår mig när jag läser dina ord är: Du måste bli hel!! Hel i dig själv!Du måste bli vän med dina egna innersta tankar. Komma till ro med ditt liv o hur du vill leva ditt liv....



Jag förstår din längtan efter lycka o din önskan om att skapa detta kring din egen familj... BArn är en källa till glädje! Men innan du kommer finna denna glädje till fullo så tror jag att du måste finna glädje inom dig själv...Hitta den där lugna friden i ditt eget innersta väsen...



De är inte enkelt... De vet jag, har själv varit i den sitsen då jag inte sett glädje i något... O samtidigt försökt låta bli att visa de för någon! För man vill inte att andra ska må dåligt över hur man själv mår...

Men tillslut var jag tvungen att tala om de för någon... O försöka finna glädje i mitt eget liv... o med mig själv...



2010-08-30 @ 22:27:11
URL: http://magdafunderarnu.blogg.se/
Postat av: Sofi

Jag ber om ursäkt för min tidigare kommentar. Jag förstår självklart att du mår dåligt. Jag har själv blivit av med människor i mitt liv, absolut inte någon så viktig som min mamma, men jag har en liten aning om hur det känns. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ditt hjärta och din själ läker snart, det förtjänar du.

2010-08-31 @ 09:36:01
URL: http://myfortressofsolitude.blogg.se/
Postat av: janina

sv: Ssssh. Jag tog bort din kommentar, det är ju en hemlig ;)) <3

2010-08-31 @ 14:57:45
URL: http://dennajanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0