Fjärde brevet.

Hej mamma.

Idag är det inte alls bra. Du vet Tomas, Jessicas pappa? Han har dött idag. Han hade cancer och det visste inte änns jag om. Det känns jätte tråkigt. Har han kanske kommit upp till dig och Jessica? Om han är där så hälsa honom från mig.

Skola, skola, skola. Det är allt jag har i skallen hela tiden. Plus allt annat jobbigt. Jag är så pissless på skolan att jag bara vill ligga och sova bort alla dagar så att dom flyger förbi så att jag får ta studenten. Jag orkar inte med allt. Jag är så himla trött när jag kommer hem från skolan att jag skulle kunna lägga mig och sova i två dygn. Jag skulle inte änns vara utvilad efter det. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Ja, mamma, snart fyller jag 18 år. Önskar du kunde vara här den dagen. Att fylla 18 är en speciell dag för alla. Och när jag fyllt 18 ska jag göra min första tatuering. Jag undrar vad du tycker om det. Men den kommer ju symbolisera hur mycket jag tänker på dig. Så jag tror du nog accepterar det. Eller vad skulle du kunnat göra egentligen, jag är ju 18 när jag gör den, haha. Och sedan till sommaren ska jag tatuera in dig på min rygg med vingar. Den tatueringen kommer verkligen vara speciell för mig. Det symboliserar att du är min skyddsängel och att du alltid finns inom mig.

För övrigt så känns allt väldigt jobbigt nu för tiden. Jag minns inte sist jag hade en äkta glad stund. Jag har blivit en bra skådespelare förstår du. Kan ge falska leenden som verkar äkta. Men ibland kan jag inte änns vara skådespelare för att jag mår så himla dåligt. Jag saknar dig så himla mycket. Det är så orättvist. Jag är så arg för att just jag skulle få förlora min mamma, få förlora dig. Jag vill ha dig tillbaka. Jag vill ha din närhet.

Jag saknar dig så mycket att hela min kropp värker av smärta dag ut och dag in. Jag behöver dig.

Jag älskar dig, mamma.


Du är så vacker mamma.


Kommentarer
Postat av: Therese

sv: ja, det är fruktansvärt. det borde inte hända nån, inte så tidigt! det är så mkt man vill uppleva med sina föräldrar.. men tatueringen gillar din mamma alldeles säkert!

2010-01-28 @ 23:01:48
URL: http://jordgubbskaramell.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag precis som många andra som har hittat hit har också förlorat en förälder. Min mamma gick bort i maj 2007 och det är fortfarande jobbigt av och till. det är svårt att förlora en förälder vare sig man är 3, 22 (som jag) eller 55. Jag hoppas att det kommer att gå bra för dig med allting!

2010-01-29 @ 13:06:54
Postat av: Sofie

Gud vad fint du skriver..blir gråtfärdig :( tänker på dig



<3

2010-01-29 @ 17:05:05
URL: http://sofielindroos.blogg.se/
Postat av: DIAMANT

okej, va fint... gud va fint du skriver..blir nästan tågögd.. ha en fin helg!:)

2010-01-29 @ 17:36:11
URL: http://annadiamants.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag blir alldeles tårögd när jag läser ditt inlägg -- jag känner igen den smärta du beskriver. Det är en sådan smärta som aldrig riktigt försvinner även om man har bra dagar...

2010-01-30 @ 14:56:29
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: felicia - livet utan min mamma.

svar till linda: jag beklagar att du också förlorat en förälder i tidig ålder. och ja, det är jobbigt att förlora en förälder, vilken ålder man än är i. det är jobbigt att förlora en förälder man delat alla sina minnen med och växt upp med.

det är jobbigt att förlora en förälder när man är tonåring, och det är jobbigt att förlora en färälder som barn, i den åldern man knappt minns något.

2010-01-30 @ 18:48:27
URL: http://filiica.blogg.se/
Postat av: Monica

Hejsan

Jag lider verkligen över din förlust av din kära mamma:). Jag har själv mist min pappa för några år sedan, och det är jobbiga saker att gå igenom :(. Men jag hoppas och tror att du kommer att kunna gå vidare... även om smärtan alltid kommer att finns kvar, så hoppas jag att allt kommer att gå bra för dig, och att du kommer att kunna se positivt på livet och sedan gå mot en ljus framtid, för det är du värd !!!. Tänker på dig ! Stora varma kramar från mig

2010-09-21 @ 23:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0