Det enda som betyder är vi.

Jag kan bli riktigt irriterad på folk som ska lägga sig i andras förhållande. Tro mig, jag har mina anledningar att bli det. Och för mig är det faktiskt jätte jobbigt att min pojkvän ska fara långt bort. För det har han gjort väldigt ofta i vårat förhållande. Jag är inte kontrollerande och jag bestämmer inte över honom. Hade jag varit en sån flickvän hade vi inte varit tillsammans idag. Och vi har snart varit tillsammans i 5 år.

Och när folk som inte känner oss eller vet ett dugg om vårat förhållande, ska lägga sig i, blir jag förbannad. Det här har varit och är en jätte jobbigt dag för mig. Och det har inte bara med att min pojkvän ska fara bort. Att folk änns orkar lägga ned energi på att lägga sig i.

Ja, jag orkar lägga energi på att ta illa upp. För jag accepterar inte att ta skit från andra. Att jag ska göra si och så, jag får inte vara si och så, för att vara en bättre flickvän. Jag blir jätte ledsen.

Har vi tagit oss igenom de skit som varit i vårat förhållande kan vi ta oss igenom det här också. Men bara för att vi kan göra det betyder inte det att det inte ska göra ont. För de gör det. Jag litar på min pojkvän. Men oron kan man aldrig förvänta sig att den ska försvinna. Oron är ett tecken på att man älskar och är väldigt rädd om den personen.

Men det som egentligen betyder något är att jag och min pojkvän vet hur vi känner för varandra, att vi vet båda två att jag är en bra flickvän och att han är en bra pojkvän. De är det enda som betyder något.

Det är så synd att man inte kan öppna sin mun och säga det som kommer från hjärtat utan att man ska få kritik och motsägelser. Nu har iaf jag fått säga det som kommer från mitt hjärta (igen) och nu tolererar jag inte att få kritik för de. För vad ni än säger så vet jag bäst själv hur det ligger till. Hur jag och min pojkvän känner för varandra. Punkt Slut.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra skrivet! :D

Det är inte heller "vi" som ska bestämma, eller säga, vad du ska göra för att bli en bättre flickvän -- om din pojkvän skulle ha problem med ditt beteende är det han som ska säga till. Nu är det uppenbart att han inte har det, för som du sade -- ni har varit tillsammans i fem år. Det finns många vuxna som inte ens har så pass långa förhållanden, och det är väldigt sällsynt bland ungdomar i vår ålder.



sv. Du är för snäll ^^

2010-06-15 @ 21:25:49
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskling, de som känner dej vet hur det ligger till, så skit i alla andra. Sådana där kommentarer är bara onödiga och ingen ska lägga sej i, speciellt inte någon som väljer att gömma sej under en annonym kommentar för att yttra sin åsikt. Löjligt.. :) <3

2010-06-15 @ 22:21:57
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag håller med ovanstående! Man ska kunna bli irriterad och arg utan att bli kallad för kontrollerande. Visst jag har inte träffat dig men jag känner att du inte är en kontrollerande flickvän:) Så var den saken klar!:D

2010-06-15 @ 22:23:08
URL: http://hannabus.blogg.se/
Postat av: Helena

Fellan är inte kontrollerande, hon är bara ledsen att vara utan sin pojkvän, och när han ska åka så långt bort. Känner samma med min familj. När min man ska åka bort som till USA då får jag ångest och känner mig långt från honom, att inte få vara där om det händer något eller vara där om han behöver mig. Känner samma med mina barn, det är inte kontroll det är rädsla över att inte få vara där om han/dom behöver mig. Skulle man inte känna separationsångest så fattar man inte hur det är att älska någon så mycket.Absolut inte kontroll----rädsla, oro, trygghet --för att man älskar!! En blogg kan både vara bra och dålig, den är till för att hjälpa, skriva av sig, dela erfarenheter..man får då och då räkna med kritik på det man skriver, även fast det är onödigt. Men det är ingen idé att bry sig, lägga energi på. Det finns så många människor som inte bär på så mycket erfranhet av livet som Felicia, unga kvinna!! Dom är fattiga på förstånd, så är det. Man får tänka att dom lever i fattigdom på känslor. Verkliga känslor..okey nu blev jag djup..ursäkta mig alla "kritiker"..men sån är JAG.

2010-06-16 @ 10:16:13
Postat av: Lena

Jag förstår precis vad du menar! kramar till dej

2010-06-16 @ 11:19:48
Postat av: Sara

Jag förstår dig helt och hållet. Nu bor jag och min sambo tillsammans Valdemarsvik men för 3 år sen gjorde vi inte det, då bodde jag i Malmö och han i Valdemarsvik. Det är ungefär 43 mil och det var inte roligt kan jag säga, det var rena helvetet. Jag grät varenda gång han åkte hem eller när jag åkte hem. Så skit du i de människor som inte har nåt bättre för sig än att snacka skit. Styrkekramar till dig

2010-06-17 @ 17:41:14
URL: http://saraskrickerum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0