Why I love Elvis.

Som jag kanske skrivit tidigare så älskar jag Elvis. Jag kanske också nämnt varför jag gör det också. Men just nu sitter jag på mitt rum med min Elvis Presley skiva på väldigt hög volym. Så jag måste bara nämna igen varför Elvis är så viktig för mig.

Jag är farmor&farfars första barnbarn. Och de har bara ett barn, min pappa, så jag blev väldigt speciell när jag kom till världen. Farmor blev helt till sig och farfar hade videokameran framme varje gång jag var på besök. Därifrån har jag fått min video från när jag var liten. Den är jag väldigt tacksam för, för där kan jag se min mamma levenade igen och hur hon var som mamma.

Farmor&farfar var gärna barnvakt åt mig. Och när jag blev lite äldre hittade jag en massa skivor vid sterion. Bland alla skivor fanns en Elvis skiva. Och varje gång jag kom till dem så satte jag igång den skivan. Låtarna gick om och om igen. Men en låt spelade jag extra mycket. Stod där och studsade och hoppade till den låten. Använde steriodosan till piano och gitarrsolorna. En riktigt rockabillybrud.

Åren gick och jag slog alltid igång skivan när jag kom till dem. Kunde helt enkelt inte få nog. Farmor och jag tittade på Elvisfilmer när de var på tvn när jag var där och skulle sova över.

Och tack vare farmor&farfars vilja att vela ha mig hos dem och farmors musiksmak så älskar jag idag Elvis. Han är den artist som betyder mest för mig. Genom att lyssna på honom kan jag glömma bort det som är jobbigt för en stund. Lägga det åt sidan för ett litet tag. Jag hittade nämligen denna underbara skiva efter min mamma gått bort. Han har hjälpt mig väldigt mycket under mitt liv.

Jag minns nämligen första gången jag hittade skivan och fastnade för den underbara låten Big Hunk O'Love som är min favoritlåt med honom. Minns hur jag fingrade på steriodosan när pianosolot kom. Minns hur jag spelade luftgitarr när gitarrsolot kom.

Min tatuering är delvis relaterad till min kärlek till honom. You are always on my mind. Jag tog bort were och la dit are istället för att den också ska vara relaterad till hur ofta jag tänker på min mamma.

Elvis har, är och kommer alltid att vara den mest fantastiska artisten för mig. Han kommer alltid att betyda väldigt mycket för mig. Hans underbara röst och låtar får mig på andra tankar för en stund, och för det är jag evigt tacksam.



Tänk på mig när piano och gitarrsolot kommer, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0