Ett inlägg med min dialekt.

Jah har sån blåggtårka just nu att ja it vet va ja ska skriva om. Såh här komme ett inlägg mäh min dialekt.

Idah börja jah halv tio och hadd sång med Olle. He gick ganska braa. Sän har jah haft sån magvärk idah att ja hållt på avlida. Tänkte huh fan ska jah klara av dänna dah. Hä äh jy it så lätt näh man har såna hormonsvängingar åh bli arg föh minsta lilla. Män jah klara iallafall av hela dan. Pappas kåmpis schussa hem mäh åh hadd mäh säh sin finnspets såh dähn kunde leka mäh min hund Loka. Pappa åh hans kåmpis ska åh jaga ti veckan. Så hä vah fullt ös här hämma näh hundarna busa. Sän tänkt jah spela litä trummor mähn jah ha så ont i magen att ja it orkar. Plus att ja äh helt slut äfter idah.

Imårn näh jah ijentligen äh ledig så måst ja ti skola åh prata mäh min handledare. Mähn he bli skönt att få he bortjort åh. Sän häm åh såva.

Nä men seriöst. Ni som inte är från norrbotten och läser min blogg blir ju tokiga av att läsa mera av hur jag igentligen pratar, haha. Ta det sakta, så kanske ni förstår innehållet i detta inlägg. Hahaha, så kul!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha:P Nu blev min kväll genast mkt gladare!:D

2010-10-11 @ 22:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0