Jag längtar.

Inatt drömde jag att jag var gravid som jag gör ganska ofta.
I min första dröm var jag höggravid. Jag låg på BB och skulle föda om någon timme. Jag kände barnet i min mage som sparkade och rullade runt. På något vänster kände jag på mig att den var hungrig. Andreas satt vid sängen bredvid mig. Och jag sa till honom att jag längtar tills den kommer ut så att jag kan amma den. Han satt bara och log mot mig.
Andra drömmen så var jag kanske halvvägs in i graviditeten. Och jag kände barnets första spark i magen. Ett litet tjop och hela min kropp fylldes av gläjde.

Jag längtar verkligen till den dag då jag känner mitt barn sparka första gången i magen. Jag längtar verkligen tills jag får upp mitt barn på bröstet och får se det för första gången.

Jag vill spola fram tiden tills jag och Andreas kan skaffa en barn. Jag vill gå och köpa en massa mammakläder. Se hur min mage växer och växer. Göra mitt första ultraljud. Känna den sparka. Köpa en massa bebiskläder. Jag längtar tills jag och Andreas blir föräldrar för första gången. Jag längtar tills jag får se en positiv sticka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0